ایتنا- بهتر است مخابرات به جای ترغیب روزافزون مردم به استفاده از اینترنت این شرکت، تدبیری برای ارتقای کیفیت و وقت و انرژی اتلافشده کاربران بیاندیشد!
زهرا میرخانی - عصر ارتباط - «با اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان تهران در زمان و مکان به سرعت سفر کنید» ، «مودم رایگان، هزینه نصب رایگان و قیمتهای مناسب»، «کمپین شگفتانگیز ADSL2+».
پایتختنشینان هرماه روی قبض تلفن ثابت خود شاهد تبلیغات پرسروصدای شرکت مخابرات استان تهران هستند، تبلیغاتی که به شما میگوید اینترنت این شرکت شما را شگفتزده میکند اما این شگفتزدگی اساسا از سفر به زمان و مکان با اینترنت پرسرعت این شرکت نیست بلکه آنچه شما را متحیر خواهد کرد قطعیهای عجیب و غریب و ممتد اینترنت ارایهشده از سوی این شرکت است.
تماس با ۲۰۲۰ هم چاره کار نیست و مرکز مخابرات منطقه هم از کمبود پهنای باند شکایت دارد و وعده میدهد که با تخصیص آیپیهای جدید در آیندهای نامعلوم این مشکل برطرف خواهد شد.
اما روزها میگذرد و نه تنها مشکل برطرف نشده بلکه بر ساعات طولانی قطعی اینترنت هم افزوده شده است. مخابرات پیشتر آب پاکی را هم روی دست برخی از مشترکان ریخته و اعلام کرده است که خط تلفن ثابت شما روی کافو یا فیبر نوری (PCM) است و بدین ترتیب حتی نمیتوان اپراتور ارایهدهنده اینترنت دیگری را جایگزین کرد.
به هر حال آنطور که گفته میشود، مخابرات در برخی از مناطق تهران از یک رشته فیبرنوری برای ارایه خط تلفن به تعداد زیادی کاربر اقدام میکند و امکانات فیبرنوری به دلیل اشتراکگذاری امکانات آن امکان انتقال اینترنت پرسرعت را ندارد.
ظاهرا این مشکل لاینحل بسیاری از پایتختنشینان است که پاسخ روشنی هم برای آن از سوی مسوولان شرکت مخابرات داده نمیشود. (اگرچه هر از گاهی وعدهای داده میشود و بعد هم .... ) البته در شهرستانها هم وضع بهتر از تهران نیست. اما موضوع این نوشتار که نگارنده خود مستقیما با آن درگیر بوده است به شرکت مخابرات استان تهران بازمیگردد.
به هرحال شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت و وعده رفع مشکلات دادن تناسبی با تبلیغات سرسامآور نداشته و تنها، هیاهو برای هیچ را در ذهن تداعی میکند.
هرچند معاون تجاری مخابرات استان تهران در مصاحبهای اعلام کرده بود که عده زیادی از کیفیت سرویس دریافتی مخابرات رضایت دارند و اگر غیر از این بود سرویس خود را پس میدادند اما واقعا موضوع به همین سادگی نیست و پس ندادن، الزاما به معنای راضی بودن از سرویس نیست ضمن این که مناطقی در تهران وجود دارند که تنها قادر به دریافت اینترنت پرسرعت از طریق مخابرات هستند و راه گریزی ندارند.
پس بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله و یا ترغیب روزافزون مردم به استفاده از اینترنت این شرکت تدبیری هم برای ارتقای کیفیت و وقت و انرژی اتلافشده کاربران اندیشیده شود.