ایتنا - در تعریف مدیریت فرآیند کسبوکار، ارزیابی کارهای گذشته به منظور مشخص کردن نقایص جریان کار از اهمیت بالایی برخوردار است.
گامهای ضروری برای تعریف مدیریت فرآیند کسب و کار(BPM)
9 بهمن 1394 ساعت 1:00
ایتنا - در تعریف مدیریت فرآیند کسبوکار، ارزیابی کارهای گذشته به منظور مشخص کردن نقایص جریان کار از اهمیت بالایی برخوردار است.
ماهیت مدیریت فرآیند کسبوکار، به پایان رساندن موفقیتآمیز کارهاست. این یک شیوه مدیریتی است که بر روی سرعت و کارایی از طریق بهینهسازی تکتک فرآیندها تمرکز دارد.
تعریف دقیق مدیریت فرآیند کسبوکار جهت ایفای نقشی کلیدی و مؤثر در این تلاش، بسیار حائز اهمیت است.
تعریف فرآیند شامل «تعیین اهداف واقعی شرکت» و «مدلسازی مناسب از فرآیندهای کسبوکار» برای رسیدن به آن اهداف میباشد.
در تعریف مدیریت فرآیند کسبوکار، ارزیابی کارهای گذشته به منظور مشخص کردن نقایص جریان کار از اهمیت بالایی برخوردار است.
می توان این نقایص را بررسی و مطالعه کرد تا مشخص شود ریشه آنها به «سیستم» برمیگردد یا به «فرهنگ»:
چنانچه ضعفهای فرآیند، مربوط به نقص عملکرد سیستم باشد، برطرف کردن آن سادهتر است. میتوان اینگونه ضعفها را با تعریف فرآیندها و مدلهای جریان کاری جدید برطرف نمود. اگر نقایص به ارزشهای فرهنگی حاضر در شرکت برگردد، میبایست ارزشهای شرکت را از نو، جهتدهی و تعریف نمود.
BPM در یک فضای نامساعد (بهویژه در فضایی که سازمان مخالف ایجاد تغییرات جامع است) کارساز نخواهد بود.
پس میتوان BPM را پس از جهتدهی مجدد، تعریف نمود و این تعریف باید به دقت در سازمان معرفی و آغاز گردد.
بدین ترتیب، مدل جدید BPM و فرآیند جریان کار -که همراه آن رخ میدهد- میتواند با حداکثر ظرفیت کار کند.
اتوماسیون فرآیند، به عنوان نتیجه BPM و به دنبال آن مهندسی مجدد کل نقشه و قوانین فرآیند میتوانند به جلو رانده شوند.
میتوان بهسادگی در یکپارچهسازی کارکنان و زیرمجموعههای شرکت موفق شد.
اگر این کار به انجام برسد، تعریف مدیریت فرآیند کسبوکار و اجرای تکنیکهای جدید، بهطور بیعیب و نقصی رخ خواهد داد.
منبع: پایگاه دانش BPM رایورز
کد مطلب: 40720
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/40720/گام-های-ضروری-تعریف-مدیریت-فرآیند-کسب-کار-bpm