سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین سایتهای شگفتانگیزی هستند که به شما امکان ملاقات، تعامل و به اشتراک گذاری اطلاعات با مردم سراسر جهان را میدهند.
با این حال، همراه با تمام این امکانات خطراتی هم هست، نه فقط برای شما، بلکه برای خانواده، دوستان و کارفرمای شما. در این
مقالهکه از طرف کاریار ارقام منتشر شده، به شما توضیح میدهیم چه خطراتی وجود دارد و چگونه از این سایتها ایمن و بدون خطر استفاده کنیم.
سایتهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین، سایتهای شگفتانگیزی هستند که به شما امکان ملاقات، تعامل و به اشتراکگذاری اطلاعات با مردم سراسر جهان را میدهند.
با این حال، همراه با تمام این امکانات خطراتی هم هست، نه فقط برای شما، بلکه برای خانواده، دوستان و کارفرمای شما.
در این مقاله به شما توضیح میدهیم چه خطراتی وجود دارد و چگونه از این سایتها ایمن و بدون خطر استفاده کنیم.
حفظ حریم خصوصی
یک نگرانی مشترک در مورد رسانههای اجتماعی حفظ اطلاعات شخصی است.
خطرات بالقوه عبارتند از:
• تأثیر بر آینده شما:
برخی از سازمانها سایتهای رسانههای اجتماعی را به عنوان بخشی از بررسی پیشینه افراد استفاده میکنند.
عکسها یا نوشته های شرمآور و یا مجرمانه، مهم نیست چقدر قدیمی، میتواند مانع استخدام و یا ارتقاء شما شود. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاهها بررسیهای مشابه برای پذیرش دانشجوهای جدید انجام میدهند. گزینههای تنظیم حریم خصوصی ممکن است شما را در این موارد محافظت نکند چون این سازمانها میتوانند از شما بخواهد که صفحه آنها را »like« کنید و یا به صفحات آنها بپیوندید و یا ممکن است نوشته یا عکی از شما در چندین سایت بایگانی شده باشد.
•حملات علیه شما:
هکرهای سایبری میتوانند پست های شما را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از آنها به اطلاعات شما یا سازمانتان دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، آنها میتوانند اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتهاید را برای حدس زدن پاسخ به «سوالات رمزی» و تغییر رمزعبور آنلاین شما استفاده کنند، یا ایمیلهای هدفمند که برای هک کردن شما تنظیم شده(spearfishing) استفاده کنند، یا با کسانی در سازمان شما تماس بگیرند و تظاهر کنند که آشنای شما هستند. علاوه بر این، این حملات میتواند به دنیای فیزیکی نیز کشانده شود مانند شناسایی محل کار یا زندگی.
•آسیب ناخواسته به کارفرما:
هکرها و یا رقبا میتوانند هر گونه اطلاعات حساسی که شما در مورد کارفرما منتشر میکنید را بر علیه کارفرمای شما استفاده کنند. علاوه بر این، به طور بالقوه نوشته و گفته های شما میتواند باعث آسیب به شهرت سازمان شما شود. حتما سیاست های سازمان خود را قبل از ارسال هر چیزی در مورد کار خود مطالعه کنید، علاوه بر این برخی از پست های رسانههای اجتماعی ممکن است نظارت شود.
(منبع:
کاریار ارقام)