به گزارش ايلنا، وجود اختلال در شبکه تلفني همراه اول بحث تازهاي نيست و بارها به موضوعي براي رسانههاي جمعي و استفادهکنندگان اين وسيله تبديل شده است. روز گذشته نيز اختلال در شبکه همراه اول به اوج خود رسيد به طوريکه بيشتر تماسها و ارسال پيامکها با عدم موفقيت روبرو شدند، همين امر اعتراض مشترکان و برخي رسانهها را يکبار ديگر در برداشت ولي باز هم مثل هميشه مسئولين اين شرکت اعلام کردند که هيچ گزارش اختلالي به ما ارائه نشده است. قريب به 14 سال از ورود تلفن همراه به ايران ميگذرد اما هنوز وضعيت مطلوب نسبي در اين شبکه مشاهده نشده و هر روز بر تعداد مشترکان آن و اختلالهاي آن افزوده ميشود. همچنين که وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هر از چند گاهي با تعريف از اين اپراتور خبر جديدي در مورد طرحهاي ضربتي براي رفع و يا کاهش اختلالات شبکه تلفن همراه ميدهد ولي هنوز نه تنها هيچ اثري مشاهده نشده بلکه حتي حرکت لاکپشتوار بهبود کيفيت نيز گاهي به فراموشي سپرده ميشود. برنده لوح و تنديس ويژه «اولين همايش نوآوري، شکوفايي و عدالتاقتصادي» چندي است در پي جذب مشترکان جديد و رقابت با اپراتور دوم به جاي بهبود آنتندهي خود، اقدام به ارائه خدمات جانبي شامل GPRS و MMS نموده است، همچنين که اين شرکت با عرضه سيمکارتهاي اعتباري 12 هزارتوماني از يکماه گذشته (تا 12 بهمن ماه هم اين روند ادامه دارد) شمار مشترکان خود را بدون در نظر گرفتن ظرفيت شبکه افزايش داده است. در حاليکه اين اپراتور براساس اساسنامه خود و براي کمک به حضور ديگر اپراتور اجازه عرضه سيمکارتهاي اعتباري را نداشت. حال که دري به تخته خورده و اين اجازه به هر صورت صادر شده است، افزايش بيرويه مشترک امري درست است؟ اين اپراتور براي اينکه لحظهاي از دايره رقابت عقب نيفتد و مبادا بازار به دست شبکه تلفن همراه اعتباري تاليا و ايرانسل بيفتد از هيچ کاري رويگردان نيست و با هر ترفندي به جذب مشترک ميپردازد. يکي از مشترکان همراه اول به ايلنا گفت: اين اپراتور دولتي به خود اين اجازه را داده است که هر طور ميخواهد شبکه را اداره کند و کسي هم نيست که پاسخگوي مشکلات مشترکان اين اپراتور باشد. کارشناسان اين شبکه معتقدند برخي اختلالهايي که در شبکه تلفن همراه براي مشترکان ايجاد ميشود، ناشي از نصب تجهيزات جديد در اين بخش است. 30 دي ماه همراه اول اقدام به جايگزيني يکي از BSC هاي مرکز تلفنهمراه شهيد دستغيب تهران کرد و در آن منطقه اختلالاتي هم ايجاد شد ولي روز گذشته باز هم اين منطقه (شمال غربي تهران) دچار مشکلات آنتندهي بود. گاهي از مسئولان شنيده ميشود که اين اختلالات به دليل توسعه شبکه ايجاد شده و طبيعي به نظر ميرسد اما اين روند توسعه تا به کي ادامه خواهد داشت بدون اينکه نتيجهاي از اين روند، توسط مشترکان حاصل شود. به هر حال اختلالات روز گذشته باعث بوجود آمدن مشکلات بسياري براي مشترکان اين اپراتور شد ولي اين اپراتور نه تنها طلاعرساني در اين مورد انجام نداد، بلکه هيچ عذرخواهي بعدي هم وجود نداشت. اميدواريم اين اپراتور به جاي دولتي بودن کمي هم خصوصي بيانديشد. گزارش فارس از اختلالات عليرغم وجود اختلال در ارسال پيامك طي روزهاي اخير و گلايه مندي مشتركين، معاون همراه اول از نبودن مشكل خاص در شبكه تلفن همراه شركت ارتباطات سيار خبر ميدهد و ميگويد: در حال حاضر اشكال خاصي در شبكه مشاهده نشده است. به گزارش فارس، طي روزهاي اخير شبكه تلفن همراه شركت ارتباطات سيار ايران دچار اختلال شده است. اين مشكل در ارسال و دريافت پيامك در برخي از كدهاي سيمكارت دائمي تلفن همراه و مكالمه مشاهده شده است. اسد رجبي يكي از مشتركان در اين باره به فارس گفت: از روزهاي گذشته ارسال پيامك براي من به سختي انجام شده است. وي ميگويد: در برخي موارد پيامكها انباشت شده و ديگر قادر به ارسال آنها نيستم، البته در برخي ساعات اين مشكل برطرف ميشود. رامندي يكي ديگر از دارندگان سيم كارت دائمي شركت ارتباطات سيار نيز در اين رابطه ميگويد: از هفته گذشته با مشكل ارسال پيامك به سيم كارت دائمي و اعتباري مواجه هستم و امكان ارسال براي سيمكارت برايم مسير نيست. در همين رابطه فلاح اصغري معاون نگهداري شبكه ارتباطات سيار ايران به فارس گفت: در حال حاضر اشكال خاصي در شبكه مشاهده نشده، حتي امروز بخشي از مشكل يكي از مراكز سوئيچ شبكه رسيدگي و برطرف شده است. وي ادامه ميدهد: سوئيچهاي شبكه تلفن همراه هميشه كنترل ميشود ولي نميتوان به طور كامل و با يقين گفت كه در شبكه بزرگي چون همراه اول با اين تعداد مشترك مشكلي وجود ندارد. فلاح اصغري مي گويد: وجود مشكلات موردي نيازمند اطلاعرساني از سوي مشتركان به مركز تماس 09990 است، ضمن اينكه ما درگير توسعه شبكه هستيم و احتمال مشكل به همين خاطر وجود دارد. شركت ارتباطات سيار ايران اكنون بيش از 30 ميليون مشترك دائمي و اعتباري در كشور دارد.