اما مديران مربوط در شركت ارتباطات سيار همچنان تاكيد داشتند كه هيچگونه خرابي و اختلال در شبكه SMS اپراتور اول تلفن همراه ديده نميشود و جريان عادي ارسال SMS ادامه دارد؛ تا اينكه پس از بررسيهاي مجدد امروز اعلام شد كه اختلالات، به بروز مشكل در يكي از مراكز SMS مربوط بوده است. خبرنگار ايسنا چند روز پيش براي جويا شدن علت اختلال در شبكه پيام كوتاه با معاون نظارت و مديريت شبكه شركت ارتباطات سيار تماس گرفت كه او عنوان كرد: شبكه و مراكز SMS ارتباطات سيار در مناطق مختلف تهران را بررسي كردهايم و هيچگونه خرابي و اختلالي در رابطه با سيستم ما وجود ندارد. او افزوده بود: ممكن است به دليل بهينهسازي و توسعه كه عمدتا براي كابل برگردان و تست شبكه و افزودن ظرفيت جديد به شبكه انجام ميشود، در برخي از مواقع در بعضي از مراكز مشكلي به وجود آيد كه با بازنگري و كنترل شبكه روال ترافيك جريان پيدا ميكند. اما اين اختلالات همچنان ادامه داشت كه وجود مشكل مجددا به مسئولان شركت ارتباطات سيار اعلام شد و اين بار گفته شد كه ممكن است مركز SMS منطقهاي كه در آن تردد ميكنيد دچار مشكل شده باشد. بر اين اساس گويا سرانجام پس از چند روز ماموري از شركت ارتباطات سيار به منطقههاي مورد نظر فرستاده شد و تستهاي لازم به عمل آمد و گويا اين بار هم دليلي براي اختلال وجود نداشت! اما با گذشت چند روز اين اختلالات همچنان ادامه يافت؛ به طوري كه در اكثر مناطق تهران مشتركان براي ارسال SMS با مشكل روبهرو بودند. تا اينكه محمدحسين فلاح اصغري - معاون نظارت و مديريت شبكه شركت ارتباطات سيار - امروز جمعه به خبرنگار ايسنا اعلام كرد كه اين اختلالات به بروز مشكل در سيستم انتقال مركز SMS الغدير مربوط بوده و در حال حاضر اين مشكلات بر طرف شده است. به گزارش ايسنا، وجود اختلال در شبكه SMS اپراتور اول تنها مشكل موجود براي مشتركان نبود، بلكه بعضا مشكلاتي در زمينه برقراري تماس و مكالمات نيز ديده ميشد كه مسئولان مخابرات بارها اعلام كردند با توجه به اين كه توسعه در شبكه در حال انجام است، وجود اين اختلالات طبيعي است! اين در حالي است كه وجود بيش از 15 ميليون مشترك بر روي شبكه اين اپراتور، ادامه واگذاريها و ثبتنام جديد، اتخاذ تصميمات جديتري در باره افزايش كيفيت مكالمات و خدمات تلفن همراه را ميطلبد.