۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

عکس روز ناسا؛ کره‌های دنباله‌دار

ایتنا - این کره‌ها همچنین از بقایای ابرنواختر بادبان به دور رانده شده‌اند که ممکن است شکل‌های به عقب خمیده‌شان را تحت تأثیر قرار داده باشد.
عکس روز ناسا؛ کره‌های دنباله‌دار
این ساختارهای میان‌ستاره‌ای عجیب چه هستند؟ شکل‌های روشن‌لبه و جریان‌دار در مرکز این میدان ستاره‌ای غنی نزدیک مرزهای صورت‌های فلکی جنوبی کشتیدم و بادبان (Pupis and Vela) گرد آمده‌اند.
 
به گزارش ایتنا، این کره‌های دنباله‌دار با اندازه‌های یک سال نوری از گاز و غبار میان‌ستاره‌ای تشکیل شده‌اند و در فاصله‌ای حدود ۱۳۰۰ سال نوری از زمین قرار دارند. نور فرابنفش پرانرژی از ستارگان داغ این کره‌ها را شکل داده و لبه‌های روشن‌شان را نیز یونیزه کرده است.
 


این کره‌ها همچنین از بقایای ابرنواختر بادبان به دور رانده شده‌اند که ممکن است شکل‌های به عقب خمیده‌شان را تحت تأثیر قرار داده باشد. درون این کره‌ها، هسته‌های گاز و غبار سرد احتمالاً در حال فروپاشی برای تشکیل ستارگان کم جرم هستند، که تشکیل آنها نهایتاً باعث پراکندگی کره‌ها خواهد شد.

در واقع، کره دنباله‌دار CG 30 (در سمت چپ بالا) یک درخشش کوچک قرمز در نزدیکی سرش دارد که نشانه‌ای است از جت‌های پرانرژی از ستاره‌ای در مراحل اولیه تشکیل.
کد مطلب: 79935
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام