کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عکس روز ناسا: دنباله‌دار Tsuchinshan-ATLAS در آسمان مکزیک

سايت خبری ايتنا , 16 مهر 1403 ساعت 4:00

یک دنباله‌دار جدید به نام C/2023 A3 (Tsuchinshan–ATLAS) به تازگی نزدیک‌ترین فاصله خود با خورشید را پشت سر گذاشته و اکنون در حال نزدیک شدن به زمین است.



 
این دنباله‌دار از داخل مدار سیاره زهره عبور کرده و قرار است در حدود دو هفته دیگر به نزدیک‌ترین فاصله خود با زمین برسد. نام این دنباله‌دار «تسوچین‌شان-اطلس» (Choo-cheen-shahn At-less) تلفظ می‌شود و با چشم غیرمسلح تقریباً قابل مشاهده است و با دوربین‌هایی که نوردهی طولانی‌مدت دارند، به‌خوبی ثبت می‌شود.
 
در حال حاضر، این دنباله‌دار هم از نیمکره شمالی و هم از نیمکره جنوبی زمین قابل مشاهده می‌باشد.
 
تصویری که مشاهده می‌کنید، چند روز پیش در شهر زاکاتکاس مکزیک گرفته شده است. به دلیل وجود ابرهایی که بیشتر آسمان را پوشانده بودند، عکاس با استفاده از یک پهپاد توانست از ارتفاع بالاتر عکس‌هایی بگیرد و سپس چند تصویر را ترکیب کند تا دنباله‌دار را بهتر نشان دهد.
 



پیش‌بینی درخشندگی دنباله‌دارها همیشه دشوار است، اما امید می‌رود که دنباله‌دار Tsuchinshan-ATLAS با نزدیک شدن به زمین و قرار گرفتن در آسمان شب، روشن‌تر و بهتر دیده شود.
 
گفتنی است دنباله‌دارها اجرام یخی و غباری هستند که هنگام نزدیک شدن به خورشید، به دلیل گرما، بخشی از موادشان بخار شده و دنباله‌ای زیبا ایجاد می‌کنند. این دنباله‌دار نیز به دلیل مسیر خود در منظومه شمسی، یکی از اجرام مورد توجه علاقه‌مندان به نجوم در هفته‌های آینده خواهد بود.


کد مطلب: 81090

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/matlab/81090/عکس-روز-ناسا-دنباله-دار-tsuchinshan-atlas-آسمان-مکزیک

ايتنا
  https://www.itna.ir