۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۳

عکس روز ناسا: خورشیدگرفتگی با موشک در غروب

در این تصویر هیجان‌انگیز، موج‌های ضربه‌ای درخشش خورشید را به هم می‌زنند؛ زیرا در هنگام غروب خورشید یک موشک پرتاب و از آن تصویربرداری شده است.
عکس روز ناسا: خورشیدگرفتگی با موشک در غروب
 
این تصویر نزدیک در تاریخ ۱۷ سپتامبر ثبت شده و موشک پرقدرت فالکون ۹ را نشان می‌دهد که ماهواره‌های ناوبری اروپایی گالیله L13 را به مدار متوسط زمین می‌برد. این پرتاب از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در سواحل فلوریدا انجام شده است.
 
گفتنی است فالکون ۹ یکی از موشک‌های چندبارمصرف و موفق شرکت اسپیس‌اکس است که پس از پرتاب، بوستر یا بخش اصلی آن به زمین باز می‌گردد.

 

در این پرتاب نیز بوستر موشک حدود ۸٫۵ دقیقه پس از پرتاب با موفقیت به زمین بازگشت. این بازگشت موفقیت‌آمیز، بیست‌ودومین پرتاب و فرود برای این موشک بود که آن را به یکی از پایدارترین وسیله‌های پرتاب چندبارمصرف تبدیل کرده است.
 
اما این موشک در کجا فرود آمد؟ بر روی سکویی که با نام جالب "فقط دستورالعمل‌ها را بخوانید" شناخته می‌شود! این سکو یکی از سکوهای شناور اسپیس‌اکس است که در دریا مستقر شده و برای فرود بوسترهای موشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
موفقیت این پرتاب و فرود نشان‌دهنده پیشرفت فناوری‌های چندبارمصرف در پرتاب‌های فضایی است که می‌تواند هزینه‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش دهد و راه را برای سفرهای فضایی بیشتر هموار کند.
کد مطلب: 81092
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ