کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عکس روز ناسا

دنباله‌دار Tsuchinshan-ATLAS بر فراز یادبود لینکلن

سايت خبری ايتنا , 5 آبان 1403 ساعت 23:17

در این تصویر که دو شب پیش گرفته شده است، دنباله‌دار Tsuchinshan-ATLAS بالای یادبود لینکلن در واشنگتن دی‌سی، آمریکا به تصویر کشیده شده است.


امشب هنگام غروب خورشید می‌توان یک دنباله‌دار را در آسمان مشاهده کرد! دنباله‌دار C/2023 A3 (Tsuchinshan–ATLAS) اکنون در آسمان اول شب در مناطق شمالی کره زمین با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

برای دیدن این دنباله‌دار، کافی است به سمت غرب نگاه کنید و مطمئن شوید که افق پایین و باز باشد.

اگر آسمان صاف و تاریک باشد، حتی نیازی به دوربین دوچشمی هم نخواهید داشت؛ دنباله کم‌رنگ این دنباله‌دار باید درست بالای افق قابل مشاهده باشد و برای حدود یک ساعت باقی بماند.

 


در این تصویر که دو شب پیش گرفته شده است، دنباله‌دار Tsuchinshan-ATLAS بالای یادبود لینکلن در واشنگتن دی‌سی، آمریکا به تصویر کشیده شده است.

با گذشت هر روز، در زمان غروب، این دنباله‌دار و دنباله متغیر آن باید بالاتر در آسمان دیده شود، اگرچه هنوز نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد که چقدر روشن یا تا چه مدت دنباله‌های آن قابل مشاهده خواهند بود.
 
دیدن دنباله‌دارها همیشه یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز آسمان شب است. این اجرام آسمانی عمدتاً از یخ، غبار و گاز تشکیل شده‌اند و زمانی که به خورشید نزدیک می‌شوند، یخ آن‌ها تبخیر شده و دنباله‌هایی زیبا از خود به جا می‌گذارند.

دنباله‌دار Tsuchinshan-ATLAS یکی از دنباله‌دارهای جدید است که از ابر اورت، منطقه‌ای دور از منظومه شمسی، به سمت ما سفر کرده و برای مدت کوتاهی در آسمان قابل مشاهده است.


کد مطلب: 81374

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/matlab/81374/دنباله-دار-tsuchinshan-atlas-فراز-یادبود-لینکلن

ايتنا
  https://www.itna.ir