مطالعات انجام شده از سوی دفتر خدمات حقوقیDLA Piper و متخصصین امور مربوط به مالکیت معنوی از شرکت ComSec International معتقدند فروش الکترونیکی اجناس تقلبی در طی سه سال گذشته دو برابر شده است. بنا به گفته DLA Piper از هر یکصد پوند خریدی که از سایتهای حراجی صورت میگیرد، پنج پوند صرف خرید اجناس تقلبی میشود. اغلب اجناسی که مشمول این جریان میشوند در گروه کالاهای آرایشی و تزئینی قرار داشته و در این میان سایت eBay نیز در چد هفته اخیر بیش ار هر سایت دیگر به این امر شهرت یافته است. در این گزارش همچنین آمده است که سایتهای حراجی به خانۀ دوم این دسته از اجناس مبدل شده و بطور ویژه اجناس وارداتی مانند کالاهای الکترونیکی، تجهیزات موتوری و لوازم ورزشی بعلت قیمتهای رو به رشد و افزایشی خود به هدف وسوسهانگیزی برای این عمل تبدیل شدهاند. Simon Levine رئیس بخش بینالمللی گروه تبلیغاتی و رسانهای DLA Piper در این باره میگوید: «اجناس تقلبی علاوه بر کاهش جایگاه تجاری و تضعیف برند شرکتهای معروف، موجب خدشهدار شدن اعتبار و امانتداری سایتهای حراجی و خردهفروشی گردیده و در این بین میلیونها پوند خسارت به اقتصاد کشورها وارد میآورند.» James Ramm مدیر ComSec International نیز عقیده دارد: «تقلب الکترونیکی تهدید مشخصی برای مارکهای تجاری معروف بوده و برای خریداران نیز ضررهای بالقوهای در پی خواهد داشت که آثار آن در دراز مدت گریبانگیر آنان خواهد شد.»