اطلاعات بازار و اخبار رسیده از سوی برخی منابع صنعتی حاکی از این است که نوکیا بزرگترین سازنده گوشیهای موبایل در جهان، با هدف افزایش فشار بر دیگر رقبا، در ماه جولای اقدام به کاهش قیمت بسیاری از مدلهای خود نمود. تولیدکنندگان گوشی همزمان با کاهش تقاضا برای مدلهای گرانقیمت در امریکا و اروپا، با رقابت شدیدی بر سر تصاحب سهم بیشتر از بازار روبرو میباشند. به گفته یک منبع مخابراتی اروپائی، نوکیا در ازای کاهش شدید قیمت که در برخی از مدلهای منتخب مخصوص موسیقی و گوشیهای چندرسانهای به ده درصد میرسد، کاهش اندکی را نیز در ارزش سهام خود متحمل گردیده است. اطلاعات کسب شده از بازار فنلاند حاکی از آن است که بیشترین کاهش قیمت متوجه مدلهای Nokia 5310 و Nokia 5610 از سری Music Express و Nokia N81 8GB از سری معروف چندرسانهای نوکیا بوده است. David Hallden تحلیلگر Cheuvreux در این باره میگوید: «این یک روش اساسی برای یکسره نمودن تکلیف رقابت میباشد. کافیست تا فشار زیادی را بر روی ضعیفترین رقیب وارد کنید و این کاری است که نوکیا بخوبی انجام میدهد.» کاهش قیمت از سوی نوکیا که سهم 40 درصدی از بازار گوشیهای همراه را در دست دارد موجب خواهد شد تا فشار زیادی بر رقبای کوچکتر مانند سونی اریکسون که تمرکز خود را بر گوشیهای مخصوص پخش موسیقی و عکسبرداری گذاشته است، وارد آید. Ben Wood محقق بازار نیز میگوید: «نوکیا همواره از اهرم قیمت بعنوان یکی از ابزارهای تاکتیکی برای کنترل بازار و مقابله با رقبا استفاده کرده است.» سونی اریکسون عملاً در سه ماهه آوریل تا ژوئن هیچ درآمدی کسب ننموده و به همین خاطر ضمن حذف 2000 شغل پیشبینی نموده که این شرکت در ادامۀ سال 2008 وضعیت سختتری را نیز تجربه خواهد نمود. تحلیلگران بازار در مورد موتورولا که یکی دیگر از رقبای نوکیا میباشد میگویند این شرکت چنانچه بتواند بر هزینهها غلبه نموده و مدل تجاری خود را اصلاح کند، خواهد توانست برای سال آینده به وضعیت سوددهی بازگردد. نوکیا با نفوذ بیشتر در بازارهای در حال توسعه توانست سهم خود از بازار گوشیهای موبایل را تا سه ماهه دوم سالجاری به 41 درصد افزایش دهد.