بنا بر اعلام این روزنامه HP در سال 1997 و دو سال پس از آنکه کلینتون تحریمهای اقتصادی را برعلیه ایران وضع نمود قراردادی را با شرکتی مستقر در دبی بنام Redington Gulf جهت پخش محصولات این شرکت در ایران به امضاء رسانده بود. از آنجا که Redington Gulf شرکتی خارجی محسوب میشد، در نتیجه بیرون از دایره نظارت رگولاتورهای امریکائی قرار میگرفت. در گزارش Globe آمده است شواهدی وجود دارد که HP از اینکه محصولاتش قوانین تجاری ایالات متحده را دور میزنند با اطلاع است. در همین گزارش میخوانیم که برای مثال در سال 1999 مدیر وقت خاورمیانه این شرکت Albrecht Ferling پیشبینی کرده بود که فروش محصولات این شرکت در سال آینده به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت. David Shane سخنگوی شرکت از این که آیا HP تصمیمی برای توقف فروش چاپگرهایش در ایران دارد یا خیر صحبتی بمیان نیاورد. وی در سخنان روز دوشنبه خود اظهار داشت که سیاستهای شرکت متبوعش بر پیروی کامل از قوانین صادراتی ایالات متحده منطبق میباشد. فروش چاپگر و جوهر این تجهیزات نقش حیاتی در میزان سوددهی این شرکت که مرکز آن در پالو-آلتو واقع است ایفا میکند. به گزارش Globe ، شرکت Redington نقش پررنگی در افزایش میزان محبوبیت چاپگرهای HP در ایران برعهده دارد. این روزنامه اشاره میکند که در تحقیق آماری که در سال 2007 و توسط یک ارگان خبری محلی در ایران صورت گرفت مشخص گردید چاپگرهای HP ميزان 41 درصد از سهم کل بازار این کشور را به خود اختصاص دادهاند.