اين شركت ژاپني كه مطابق گزارشي كه اخيراً و در ارتباط با درآمد سال گذشته خود منتشر نموده، پس از 14 سال براي اولين بار متحمل ضرر گرديده است در نظر دارد تغييرات عمدهاي را با هدف بهبود سودآوري و تقويت رقابتپذيري آنهم در بحبوحه بحران اخير اقتصادي كه جهان را تحت تاثير خود قرار داده صورت دهد. پيشبيني ميشود همزمان با انتصاب Howard Stringer رئيس فعلي هيأتمديره به سمت مديرعامل از ابتداي ماه آوريل و انتقال مديرعامل فعلي Ryoji Chubachi به جايگاه نايب رئيس هيأتمديره، اين تحولات شكل جدي بخود بگيرند. گروه جديد Networked Products and Services دربرگيرندۀ گروه Sony Computer Entertainment ، خط توليد كامپيوترهاي شخصي Vaio، محصولات جديد موبايل شامل سري فعلي واكمن و سرويس Sony Media Software and Services خواهد بود. گروه جديد ديگر در رده محصولات خانگي و مصرفي و با نام Consumer Products Group از ادغام خط توليد تلويزيونهاي سوني، محصولات مربوط به تصويربرداري ديجيتال و محصولات صوتي و تصويري خانگي بوجود خواهد آمد. Stringer ميگويد: «اين تغييرات با هدف تبديل سوني به يك شركت نوآور و مبتكر طراحي شدهاند و ما در نظر داريم تا با تبديل شدن به يك شركت بينالمللي، سردمداري در نسل جديدي شركتهاي تجاري الكترونيكي به جهان معرفي كنيم.