وی در این زمینه معتقد است : روابط عمومی الکترونیک پدیده ای است تکنولوژیک که زاییده انقلاب اطلاعات و ارتباطات است و در واقع اگر این تحول علمی-تکنولوژیک رخ نمیداد، روابط عمومی الکترونیک مطرح نمیشد. از سوی دیگر، روابط عمومی الکترونیک در بطن جامعهای جریان دارد که آن نیز زاییده همین تحول است. جامعهای که در آغاز «جامعه اطلاعاتی» نام گرفت و سپس «جامعه معرفتی» نامیده شد و با هر نامی که خوانده شود، جامعه ای است که در فضایی متفاوت با فضای فیزیکی و تابع قوانینی دیگر و بیش از هر چیز تابع قانون شتاب تحولات تکنولوژیک تکوین یافته و همگام با این تحولات در حال تکامل است. با این استدلال، فهم و راهبری روابط عمومی الکترونیک، بدون فهم و شناخت پدیده های تکنولوژیکی که آن را شکل داده اند و بستر اجتماعی که در آن جریان دارد و قوانینی که بر آن دو حاکم اند، میسر نیست. وی با اشاره به اینکه اندیشه و مفاهیم و راهکارهای راهبری جامعه اطلاعاتی، توسط یونسکو و سازمانهای بینالمللی وابسته به سازمان ملل و در اجلاسهای سران جامعه اطلاعاتی(WSIS)، با دقت دنبال میشوند افزود : شالوده این مباحث بر مفاهیم و اصولی استوارند و از راهبردهایی حمایت میکنند که در ذات خود متعالی و انسانی و مردمی میباشند. این اصول، در نخستین اجلاس سران جامعه اطلاعاتی که در سال 2003 در ژنو برگزار شد، تحت عنوان بیانیه اصول و اعلامیه خطوط 11 گانه عمل، تدوین و منتشر شده اند. همه کشورهای شرکت کننده در اجلاس، از جمله ایران متعهد شدهاند در جهت اجرای این اصول و پیاده سازی برنامه عمل گام بردارند. دکتر خوارزمی روابط عمومی الکترونیک در معنایی عمیق تر را از ارکان مهم جامعه اطلاعاتی به شمار آورده و تأکید میکند: روابط عمومی الکترونیک می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف جامعه اطلاعاتی و آماده سازی بستر مناسب برای تحقق آرمانهای آن ایفا کند. آخرین تحقیقات و نظرات مترجم کتاب موج سوم الوین تافلر همزمان با برگزاری چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک 27 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران ارایه خواهد شد.