در ابتداي اين جلسه محمود نظاري رييس هيئت مديره گروه شرکتهاي همکاران سيستم ضمن خيرمقدم به ميهمانان با اشاره به مدلهاي کسب موفقيت شرکتهاي آيتي در بحرانها گفت: موفقيت بسياري از شرکتهاي بزرگ نتيجهگذار از يک بحران است چرا که در شرايط سخت مديران چابکتر و سازمانها هوشمندتر ميشوند. نظاري هوشمندي تجاري (BI) را موضوع روز صنعت آيتي عنوان کرد و با اشاره به ارزش 90 ميليارد دلاري بازار هوشمندي تجاري افزود: همکاران سيستم نيز تلاش ميکند همگام با اين رويکرد بينالمللي مشتريان خود را به سمت مدلهاي هوشمند کسب و کار هدايت کند. در ادامه اين جلسه رامتين دوانلو مديرعامل شرکت هوشمندي تجاري همکاران سيستم با اشاره نياز به سيستم مديريت عملکرد براي دستيابي به اهداف سازماني گفت: هر سيستم مديريت عملکرد نياز به طراحي شاخصهاي عملکردي مناسب در قالب يک مدل دارد. به گفته آقاي دوانلو هوشمندي تجاري برآمده از ادبيات IT است که اطلاعات بخشهاي مختلف را به دانش تبديل ميکند و با کمک آن ميتوان با استفاده از شاخصهاي مختلف، مديريت عملکرد موثري را در يک سازمان مستقر کرد. مديرعامل شرکت هوشمندي تجاري همکاران سيستم استفاده از داشبوردهاي مديريتي را که برگرفته از مدل ارزيابي متوازن است، يکي از مهمترين شاخصهاي اين محصول عنوان کرد و افزود: هوشمندي تجاري از سال 2000 ميلادي در دنيا متداول شده اما از سال 2005 رشد آن در دنيا نمود بيشتري پيدا کرد به طوري که ميزان سرمايهگذاري شرکتها در اين سال به 5.2 ميليارد دلار رسيد. به گفته دوانلو در سال 2008 ميزان سرمايهگذاري شرکتها در زمينه هوشمندي تجاري به 9 ميليارد دلار رسيده که بالغ بر 220 هزار پروژه در سراسر جهان را شامل ميشود. وي سهم ايران را از پروژههاي هوشمندي تجاري در جهان ناچيز شمرد و گفت: هر چند ميزان سرمايهگذاري شرکتهاي ايراني در زمينه هوشمندي تجاري ناچيز بوده اما موج حرکت به سمت هوشمندي تجاري در ايران نيز آغاز شده است. به گفته دوانلو برخي مزاياي بهرهگيري از هوشمندي تجاري جمع¬آوري بدون واسطه اطلاعات، افزايش دقت و صحت اطلاعات، چند بعديسازي اطلاعات، افزايش وضوح و خوانايي اطلاعات، پردازش و تحليل و مکانيسمهاي هشدار دهنده است. در ادامه اين جلسه مديران و کارشناسان ارشد سازمانهاي مختلف به طرح پرسشهاي خود در زمينه هوشمندي تجاري پرداختند.