کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هيچ سازماني پاسخگوي کيفيت نامناسب اينترنت نيست

11 آبان 1388 ساعت 22:12


پيام کرباسي در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به عدم ثبات کيفي خدمات اينترنتي در کشور، گفت: بيش از 80 درصد کاربران کشورمان به طريق شماره‌گيري (dialup) به اينترنت وصل مي‌شوند که بدليل قطع و وصل‌هاي مکرر نمي‌توانند از خدمات اينترنتي استفاده بهينه کنند. وي افزود: در شرايط فعلي کاربري که از پورت معمولي (dialup) براي اتصال به سازمان دولتي استفاده مي‌کند، وقتي با کندي سرعت اينترنت و چندين بار قطعي روبرو مي شود بالطبع حضور فيزيکي براي انجام امور اداري خود را به استفاده از اينترنت ترجيح مي‌دهد. کرباسي با اشاره به اينکه در کيفيت خدمات اينترنتي عوامل متعددي دخيل هستند و حلقه‌هاي فراواني در کيفيت اينترنت نقش دارند، اظهار داشت: شرکت و سازمان‌هاي دست‌اندرکار ارايه خدمات اينترنت، اغلب مشکلات مربوط به کيفيت را به يکديگر حواله مي‌دهند. وي افزود: در زنجيره ارايه خدمات اينترنتي شرکت‌هاي ارايه دهنده خدمات اينترنتي (ISPها)، مخابرات استان‌ها، شرکت زيرساخت و اپراتورها ايفاي نقش مي‌کنند ولي هنگام بروز مشکل هيچيک پاسخگو نيستند. کرباسي پيشنهاد کرد: از وقتي پهناي باند وارد کشور مي‌شود تا رسيدن به شرکت‌هاي ارايه دهنده اينترنت (ISPها) يک مرکز مشخص مي‌تواند مسئوليت ارايه خدمات را بعهده بگيرد و از ISP تا کاربر نيز سازمان ديگري براي پاسخگوي به نياز کاربران بعنوان مسئول تعيين شود. وي با تاکيد بر اينکه ارتقا کيفيت خدمات اينترنتي در سرويس‌هاي موجود ارايه شده در اينترنت مهمتر از توسعه يافتن خطوط پرسرعت است، افزود: تا زماني که کيفيت خدمات ارتقا پيدا نکند، توسعه خطوط پرسرعت نيز چاره کار نخواهد بود. وي افزود: اغلب کاربران فعلي اينترنت بر اين باورند که اگر از اينترنت پرسرعت (ADSL) استفاده کنند مشکلات آنها حل خواهد شد ولي اينترنت پرسرعت حلال مشکلات فعلي نيست.


کد مطلب: 13254

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/13254/هيچ-سازماني-پاسخگوي-کيفيت-نامناسب-اينترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir