مدیر بازاریابی آواژنگ در الکامپ: اطلاعرساني به کاربران را تقویت کنید
به گزارش آژانس خبري تحليلگران، کوروش عباسی، مدیر بازاریابی و روابط عمومی آواژنگ با حضور در نشست مدیا سنتر (t.media ) نمایشگاه الکامپ 2009 اظهار کرد: در طول سالهای 79 تا 83، آواژنگ حضور فعالی در الکامپ داشت، در آن زمان با توجه به وجود موجی عظیم در صنف آیتی که ورود تکفا و فعالتر شدن بخش خصوصی را شامل میشد نیاز آواژنگ به یک مدیا (الکامپ) حس میشد.
وی افزود: اما متاسفانه با توجه به بحثهای تحریم نمایشگاهها در طول یکی دو سال، هم اکنون شاهد تغییر در نحوه برگزاری نمایشگاهها هستیم به طوری که هم اکنون تنها کالا و محصولات شرکتها ارایه میشود در حالی که علاوه بر ارایه و معرفی، اطلاعرسانی و در اختیار قرار دادن تجربیات فروشندگان به کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گفته عباسی ارزشگذاری غرفهها در نمایشگاه فاقد یک شکل منظم و هم ارز است به طوری که این نکته سوال برانگیز است که چرا باید صرفا سالن 38، سالنی خوب و برای بهره بردن کاربران باشد. در نتیجه ارزشگذاری نمایشگاه الکامپ هنوز از حالت شکل قدیمی و خشک در نیامده و پیشرفتی در آن محسوس نیست همچنین فاقد بستری پویا است به طوری که نمیتوان از آن به عنوان یک هدف بهره برد.
وی به مبحث ارایه تجربیات اشاره کرد و گفت: اگر ارتباط خوبی میان نمایندگان فروش شرکتها با کاربر وجود نداشته باشد الکامپ مکان مناسبی است. البته این مهم در گرو اطلاعرسانی بهینه محقق خواهد شد. مدیر بازاریابی آواژنگ ادامه داد: جایگزینی غرفهها امری کلیدی در برگزاری نمایشگاهها و بهره جستن از آن است به طوری که سازمان نمایشگاها در حمایت از موضوعات جدید و متخصصین ضعیف عمل کرده و با بهانههایی در انتخاب غرفهها، امکان حضور مفید از برخی شرکتها گرفته شده است همچنین عرضه یک ابزار کاربردی به تجربه نمایش دادن احتیاج دارد و باید این موضوع را نشان داد که کامپیوتر چه کاربردی برای سایر نمایشگاهها دارد، زیرا هنوز کاربران آگاهی لازم و کافی را برای انتخاب سیستم مورد نظر خود نداشته و برای آن زمان نمیگذارند.
عباسی افزود: بنابراین تا بستری مناسب برای این صنعت پدید نیاید شاهد اتفاق و تحولی عظیم در این حوزه نخواهیم بود. برای نمونه اورکلاکینگی که دو سال گذشته به نمایش در آمد همه تصور میکردند كار خیلی عجيبي است اما با کمی اطلاعرسانی تمامی ابهامات برطرف شد و پیچیده نبودن موضوع بر همگان به اثبات رسید.
وی خاطرنشان کرد که کاربران و مصرفکنندگان ایرانی به دنبال کالاهای ارزان قیمت نیستند اما تنها مشکل آنان نبود آگاهی است نه صرفا بودجه و موضوعات مالی. بنابراین باید فضایی ایجاد شود تا تجربیات فروشندگان و کارشناسان آی تی در اختیار کاربران قرار گیرد. وی افزود: در سایت CGART.Ir مسابقهای از سوی هنرمندان و عکاسان علاقهمند به کامپیوتر با حمایت شرکتهای سامسونگ و آواژنگ ترتیب داده شده که 250 شرکتکننده دارد و بیشتر روی مبحث طراحی کاراکتر است.
عباسی درباره کیوسک اطلاعرسانی گارانتی در بازار کامپیوتر رضا گفت: این کیوسک صرفا نوعی اطلاعرسانی در مورد محصولات آواژنگ بوده زیرا آگاهی کاربران و مشتریان درباره محصولات گارانتیدار و فاقد گارانتی بسیار مهم است. همچنین همانطور که گفته شد مصرفکنندگان ایرانی ارزانخر نبوده زیرا برای مثال گیگابایت که گرانترین مادربرد به حساب میآید تاکنون مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته، بنابراین با توجه به موضوع تحریم اقتصادی، تاثیر آن روی بازار ایران، مصرفکنندگان ناآگاه (نمونه آن در بازار موبایل) و فروشندگان مقطعی و سودجو باید فضای بازار را با اطلاعرسانی عوض کرد.