کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سنجش احساسات کاربران با استفاده از توییتر

9 مرداد 1389 ساعت 10:40


گروهی از کارشناسان با تجزیه و تحلیل میلیون‌ها پیامی که توسط کاربران در توییتر به ثبت می‌رسد، توانسته‌اند وضعیت احساسات و خلق و خوی افراد را ترسیم کنند. این کار توسط محققان دانشگاه نورث ایسترن در شهر بوستون ایالات متحده صورت پذیرفته است. به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، بر اساس یافته‌های این کارشناسان، مردم به هنگام صبح و عصر خوشحال و سرحالند و اوج این خوشحالی را می‌توان در صبح یکشنبه مشاهده کرد. پایین‌ترین میزان سرخوشی نیز به پنج‌شنبه شب‌ها تعلق دارد. همچنین کاربران توییتر در بعد از ظهرها بی‌حال و حوصله‌اند ولی این وضعیت در ساعات عصر و سر شب بهتر می‌شود. بر اساس این گزارش کاربران در پایان هفته‌ها نیز راضی و خوشحالند؛ که البته جای تعجب ندارد. این یافته‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل پیام‌های توییتری کاربران ساکن در کالیفرنیا، میامی و ایالات جنوبی آمریکا به دست آمده است. بر اساس این گزارش هرچند محققان درگیر در این پژوهش، خود اذعان دارند که این یافته‌ها به طور کامل علمی نیست، ولی در عین حال معتقدند که پیام‌های توییتری حاوی اطلاعات معنی‌دار و هدفمندی است که می‌توان آنها را به عنوان ابزاری برای درک احساسات و نگرش مردم نسبت به محیط پیرامون، سخنرانی یک سیاستمدار، یا حتی یک برند تجاری مورد استفاده قرار داد.


کد مطلب: 14390

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/14390/سنجش-احساسات-کاربران-استفاده-توییتر

ايتنا
  https://www.itna.ir