طبق اين قرارداد، Adobe نوار ابزاري جديد به نرمافزار Acrobat ميافزايد و بدين ترتيب اين نرمافزار را به بخشهاي آنلاين ياهو مانند موتور جستوجوي آن، pop-up blocker و نرمافزار مقابله با برنامههاي جاسوسي مرتبط ميكند. اين نوارابزار همچنين قادر است تا كاربران ساده و شركتهاي كوچك را به يك سرويس آنلاين براي ساختن فايلهاي PDF متصل سازد. قابليت پيشرفتهتري هم در آينده به Acrobat افزوده خواهد شد و به كمك آن ميتوان صفحات وب را از فرمت HTML به PDF تبديل كرد. همچنين Adobe قصد دارد تا Yahoo Search را به عنوان موتور جستوجوي پيشفرض در نسخههاي جديد Acrobat Reader قرار دهد. اين اتحاد براي شركت Adobe به منزله افزايش كاربرد نرمافزارش و براي ياهو باقي ماندن در عرصه رقابت است. به نوشته نيويورك تايمز، هماكنون 500 ميليون نفر از نرمافزار آكروبات استفاده ميكنند. به طور يقين ياهو قادر خواهد بود از اين پس در عرصه رقابت، تعداد زيادي از كاربران اين نرمافزار را هم در اختيار خود داشته باشد. اما ياهو با وجود حركتهاي جديد گوگل و مايكروسافت در زمينه جستوجوي ديسك سخت با مشكل روبرو خواهد شد. گوگل از ماه ژوئن تا سپتامبر امسال نيروي كار خود را 16 درصد افزايش داده است. نوآوريها و حركتهاي مهم اين شركت از پتانسيل بالاي آن خبر ميدهد و به تازگي شايعاتي هم در مورد فعاليت گوگل بر روي يك مرورگر وب جديد وجود دارد. مايكروسافت نيز نرمافزارهاي جستوجو بر روي ديسك سخت و جستوجوي الگوريتمي وب را تا پايان سال 2004 به مرحله آزمايشي بتا خواهد رساند. ياهو در هفته دوم اكتبر براي رقابت در بازار جستوجو بر روي ديسك سخت، شركت Stata Labs. را خريداري نمود. اين شركت در زمينه ابزار جستوجوي email فعاليت ميكند و ياهو توليد محصولات اين شركت را قطع كرده و تنها از فناوري آن استفاده خواهد كرد.