۰
plusresetminus
شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۰

فناوري جديد ذخيره سازي اطلاعات

محققان به فناوري جديدي براي ذخيره سازي اطلاعات دست يافته اند كه به كاربران امكان مي دهد به عنوان مثال صدها فيلم سينمايي را با كيفيت خوب بر روي گوشي ذخيره كنند.
فناوري جديد ذخيره سازي اطلاعات
 اين فناوري كه به racetrack memory مشهور شده توسط آي بي ام ابداع شده و تلاش براي تكميل آن از سال ۲۰۰۴ تاكنون در جريان است. 

در جريان استفاده از اين فناوري از هارد درايو استفاده نمي شود و به جاي آن جريان الكتريكي مجموعه اي از الكترون ها را هدايت كرده و موجب خلق يك ديوار مغناطيسي مي شود كه براي ذخيره سازي اطلاعات قابل استفاده است. 

اين ديوار مغناطيسي بسيار نازك بوده و همين مساله موجب مي شود كه بتوان از آن در وسايل الكترونيكي بسيار كوچكي مانند گوشي، رايانه هاي جيبي و لوحي استفاده كرد. در نمونه هاي اوليه طراحي شده ضخامت اين ديوار ۳۰ نانومتر بوده است. 

در كنار افزايش حجم اطلاعات قابل ذخيره سازي با استفاده از اين فناوري همچنين مي توان با سرعت بسيار بيشتري به اطلاعات دسترسي يافت و لذا سرعت قرائت و همين طور نگارش اطلاعات هم افزايش مي يابد. كارشناساني كه بر روي اين فناوري كار مي كنند مي گويند فناوري ياد شده سرعت قرائت اطلاعات را تا چند ميليون بار افزايش مي يابد و مصرف انرژي را هم كاهش مي دهد.

کد مطلب: 16215
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام