ایتنا – با توجه به رواج استفاده از اینترنت و فراگیر شدن بسترهای ارتباطی، خرید و فروش آنلاین در ایام منتهی به تعطیلات کریسمس از رشد خوبی برخوردار بوده است.
در ایام تعطیلات آخر سال، خرید و فروش اینترنتی بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایتنا به نقل از مشورت، خبرگزاری رویترز با استناد به بررسیهای موسسه SpendingPulse اعلام کرد در ایام تعطیلات کریسمس، معاملات آنلاین در آمریکا با ۴/۱۵ درصد رشد به رقم ۴/۳۶ میلیارد دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش خرید و فروش پوشاک با اختصاص بیش از ۱۸ درصد به خود، صدرنشین کالاهای خریداریشده در تعطیلات کریسمس بوده است.
این میزان در سال گذشته ۹/۱۶ درصد بود.
پس از آن کالاهای الکترونیکی در جایگاه دوم قرار گرفته است.
بنا به گفته مایکل مکنامارا یکی از کارشناسان SpendingPulse، امروزه در قیاس با سالهای گذشته تجارت الکترونیک حضور بسیار گستردهتری در معاملات خردهفروشی دارد.
به نظر میرسد با گذشت زمان این روند تقویت و فراگیرتر خواهد شد.