نظرسنجي جديد در آمريكا نشان داد كه دو سوم از كاربران بزرگسال اينترنت در اين كشور براي خريد ويديو و موسيقي در اينترنت پول پرداخت كردهاند.
نظرسنجي جديد موسسه پيو نشان ميدهد كه نزديك به يك سوم از مردم آمريكا براي خريد موسيقي از طريق اينترنت پول پرداخت كردهاند و نزديك به ۲۱ درصد از شركتكنندگان در اين نظرسنجي اظهار كردند كه براي خريد برنامههاي تلفن همراه و يا برنامههاي مربوط به تبلت از طريق اينترنت پول دادهاند.
۱۹ درصد نيز اظهار كردند كه براي خريد بازيهاي ديجيتال از چنين روشي استفاده كردهاند و ۱۸ درصد از پاسخدهندگان گفتند كه براي خواندن مقالههاي مجلهها و ژورنالها از طريق اينترنت پول پرداخت كردهاند.
اين نظرسنجي همچنين نشان داد كه در ميان افرادي كه براي دريافت محصولات و خدمات از طريق اينترنت پول پرداخت كردهاند، يك كاربر عادي بهطور ماهانه ۱۰ دلار براي اين روش هزينه ميكند. در اين نظرسنجي ۷۵۵ كاربر اينترنتي شركت كرده بودند.