بر اساس اين بررسي كه به گزارش اطلاعات بيسيم بخش تحقيقاتي شركت GSMA(مجري MWC)انجام گرديده است، هر كاربر در ماه حدود براي برنامههاي كاربردي 667 دقيقه،پيام كوتاه 671 دقيقه،تماسهاي صوتي 531 دقيقه و مرور وب 442 دقيقه وقت صرف ميكند.
به گزارش ايتنا، در اين تحقيقات تفاوتهايي بين برنامههاي كاربردي از پيش نصب شده و برنامههاي كاربردي كه كاربر خود آن را دانلود و نصب ميكند،آشكار گرديده است.
برنامههاي اضافه شده توسط كاربر بيشتر از نوع سرگرميهاي (مخصوصا بازيها) و شبكههاي اجتماعي ميباشد. در حالي كه براي برنامههاي مرتبط با مرور وب ،پيامهاي كوتاه و تماسهاي صوتي از برنامههاي از پيش نصب شده استفاده ميگردد.
در اين تحقيقات تفاوت استفاده از برنامههاي كاربردي در سيستم عاملهاي مختلف موبايل نيز مشخص گرديده است. در آيفون و آندرويد كاربر به طور متوسط 15 برنامه متفاوت در ماه استفاده ميكنند و اين رقم در بلك بري و سيمبين 8 برنامه متفاوت ميباشد.
ضمن اينكه در استفاده كاربران از فروشگاهها و سايتهاي دانلود برنامههاي كاربري اين سيستم عاملها،در آيتون و فروشگاه آندرويد 95 درصد از كاربران سيستم عاملهاي مرتبط به پايگاه اينترنتي براي دانلود برنامههاي كاربردي مراجعه مينمايند،كه اين ميزان براي بلك بري 50 درصد از كاربران و براي فروشگاه Ovi نوكيا 26 درصد ميباشد.
آي فون 200 درصد توليد ترافيك ماهانه آندرويد را به خود اختصاص داده است. ضمن اينكه 11 درصد از ترافيك ماهانه مربوط به وايفاي و ارتباط وايرلس ميباشد.
به طور كلي استفاده از تلفنهاي هوشمند در آخر هفته كاهش مييابد با اين وجود استفاده از برنامههاي كاربردي به طور متوسط حدود 70 دقيقه از زمان كاربران در آخر هفته را به خود اختصاص ميدهد.
يافتهها نشان ميدهد ارسال پيامك در صبح بسيار بيشتر از تماس تلفني ميباشد و استفاده از برنامههاي تهيه شده براي شبكههاي اجتماعي در ساعات 21-22 به اوج خود ميرسد.