اپل و گوگل در رقابت نفسگير خود براي كسب سهم و سود بيشتر در تابستان امسال سرويس هاي تازه اي راه اندازي مي كنند.
اين دو شركت قصد دارند در تابستان امسال سرويس هاي تازه اي را راه اندازي كنند و تعداد كاربران بيشتري را جذب خود كنند.
البته دو طرف براي اين كار از فناوري هاي مستقل و مجزايي استفاده خواهند كرد. ا پل كه با راه اندازي اولين فروشگاه آنلاين بارگذاري موسيقي توانست از اين پتانسيل به خوبي استفاده كند حال درصدد راه اندازي سرويس هاي تازه بر مبناي فناوري كلود كامپيوتينگ است.
اين فناوري به كاربران امكان مي دهد به جاي بارگذاري محلي قطعات و فايل هاي موسيقي بر روي رايانه خود آنها را بر روي يك فضاي اختصاصي در وب ذخيره كنند تا در هر زمان و مكان به آنها دسترسي داشته باشند.
اپل با پيوند زدن فناوري كلود و فروشگاه آي تيوز اميدوار است همپاي تحولات فناوري به پيش برود و اين سرويس نوين را با سخت افزارهاي مختلف خود سازگار كند.
در همين حال گوگل هم كه قصد دارد از اپل عقب نماند به زودي فروشگاه اختصاصي بارگذاري موسيقي خود را راه اندازي مي كند و البته اين شركت هم به طور محدود از فناوري كلود بهره خواهد گرفت. گفته مي شود اين فروشگاه تا يك ماه ديگر در دسترس خواهد بود.