سهم گوگل در بازار جستوجوي اينترنتي در ماه فوريه كاهش پيدا كرد، اين در حالي است كه اين موتور جستوجو همچنين پيشتاز اين بازار است.
كاهش سهم گوگل در بازار جستوجوگرهاي اينترنتي
خبرگزاری ايسنا , 21 اسفند 1389 ساعت 14:23
سهم گوگل در بازار جستوجوي اينترنتي در ماه فوريه كاهش پيدا كرد، اين در حالي است كه اين موتور جستوجو همچنين پيشتاز اين بازار است.
شركت تحقيقاتي كاماسكار اعلام كرد: آمار ماهانه صنعت جستوجوي اينترنتي نشان ميدهد، سهم گوگل از ۶/۶۵ درصد به ۴/۶۵ درصد در ماه فوريه كاهش يافته است.
اين درحالي است كه سهم موتور جستوجوي اينترنتي بينگ مايكروسافت با پنج دهم درصد افزايش به ۶/۱۳ درصد رسيده است.
در اين گزارش همچنين آمده است: سهم موتور جستوجوي ياهو برروي ۱/۱۶ درصد در ماه فوريه ثابت ماند؛ موتور جستوجوي IACAI نيز در جايگاه چهارم اين بازار قرار گرفت و سهم آن ۰.۲ دهم درصد افزايش يافت و موتور جستوجوي AOL در رتبه پنجم قرار گرفت.
مجموع جستوجوهاي اينترنتي در ماه فوريه ۴/۱۵ ميليارد جستوجو بوده و ۱/۱۰ ميليارد جستوجو متعلق به گوگل، ۵/۲ ميليارد جستوجو متعلق به ياهو و ۱/۲ ميليارد جستوجو نيز از طريق موتور جستوجوگر اينترنتي مايكروسافت انجام شده است.
کد مطلب: 17366
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/17366/كاهش-سهم-گوگل-بازار-جست-وجوگرهاي-اينترنتي