غولهاي اينترنتي و شبكههاي اجتماعي از جمله گوگل، توييتر و فيس بوك تلاشهاي خود را براي كمك به زلزلهزدگان ژاپن افزايش دادند.
ساعاتي پس از وقوع زلزله در ژاپن، گوگل يك سرويس بهنام People Finder براي يافتن افراد و اطلاع يافتن از وضعيت سلامت قربانيان راهاندازي كرد.
فيس بوك نيز ساعاتي پس از وقوع اين زلزله مملو از صفحات جديد براي كمك به زلزلهزدگان شد و بسياري از افرادي كه در ژاپن از زلزله جان سالم به دربردند، اين خبر را در صفحات فيس بوك خود منتشر كردند تا دوستان و آشنايانشان مطلع شوند.
شبكه اجتماعي توييتر نيز مانند فيس بوك به زلزلهزدگان ژاپن كمك ميكند.
گوگل در ماه فوريه سال ۲۰۱۰ پس از وقوع زلزله در شيلي، يك سرويس مشابه People Finder راهاندازي كرد كه ۴۵ هزار و ۶۰۰ تن از آن استفاده كردند.