ایتنا - همزمان با افزايش نگراني در مورد نقض حريم شخصي كاربران اينترنت به علت سوءاستفاده شركتهاي تبليغاتي، تلاش براي كنترل عملكرد آگهيدهندگان در فضاي مجازي در نقاط مختلف دنيا شدت گرفته است.
کنترل تبلیغات اینترنتی توسط کاربران در اروپا
خبرگزاری فارس , 30 فروردين 1390 ساعت 12:05
ایتنا - همزمان با افزايش نگراني در مورد نقض حريم شخصي كاربران اينترنت به علت سوءاستفاده شركتهاي تبليغاتي، تلاش براي كنترل عملكرد آگهيدهندگان در فضاي مجازي در نقاط مختلف دنيا شدت گرفته است.
مقامات اتحاديه اروپا قصد دارند با وضع قوانين سختگيرانه مانع جمعآوري اطلاعات شخصي كاربران از طريق آگهيهاي آنلاين شوند و كنترل اين مساله را به دست كاربران بسپارند.
به گزارش ایتنا به نقل از فارس، طي چند سال اخير شركتهاي ارائه دهنده تبليغات در فضاي مجازي با هدف پيبردن به علائق و سلايق كاربران كوكيها و فايلهاي مشابهي را در تبليغات خود پنهان ميكنند تا عملكرد كاربران و سايتهاي محبوب آنها در اينترنت را ردگيري كنند.
اين مساله كه به معناي نقض حريم شخصي كاربران است موجب نارضايتي شديد مردم و مدافعان حقوق مدني شده است.
به همين علت اداره تبليغات اينترنتي موسوم به IAB در اروپا اعلام كرده كه دستورالعملهايي براي تبليغات در فضاي مجازي تعريف كرده و بر همين اساس ردگيري رفتار آنلاين كاربران توسط شركتهاي تبليغاتي تنها در صورت موافقت و رضايت آنها ممكن خواهد بود.
اين دستورالعمل كه به Cookie Directive مشهور شده از ۲۵ مي
اجرايي خواهد شد و بر اساس آن شركتهاي تبليغاتي ملزم خواهند شد تا قبل از نصب كوكيهاي ردگير در آگهيهاي خود رضايت كاربران را جلب كنند.
اين كوكيها اطلاعات مربوط به مشخصات مرورگر، سايتهاي مورد مراجعه، محل اقامت كاربر جمعآوري كرده و براي سرورهاي شركتهاي آگهيدهنده ارسال ميكنند.
کد مطلب: 17764
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/17764/کنترل-تبلیغات-اینترنتی-توسط-کاربران-اروپا