ایتنا - سازمان نصر کشور علاقمند است و آمادگی دارد تا با حمایت و همراهی اعضاء محترم و سازمانهای متولی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای نمایشگاه الکامپ سال ۱۳۹۰ برنامهریزی نماید.
به گزارش ایتنا، سازمان نظام صنفی رایانهای کشور(سازمان نصر) با انتشار بیانیهای در خصوص برگزاری الکامپ 1390، ضمن اعلام مجری بودن این سازمان در الکامپ 90، گزارش مختصری از الکامپ شانزدهم (الکامپ 89) ارائه داد.
درمتن این بیانیه آمادگی سازمان برای دریافت نظرات و طرحهای اعضاء و شرکتها برای برگزاری هر چه بهتر الکامپ هفدهم تاکید شده است.
به گزارش ایتنا، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
همکاران گرامی / اعضاء محترم سازمان بدينوسيله ضمن قدردانی و تشکر از مشارکت، همراهي و حمايت شما در برگزاري موفق شانزدهمين نمايشگاه الکترونيک، کامپيوتر و تجارت الکترونيکي ( الکامپ ۱۳۸۹ ) که توسط سازمان نظام صنفي رايانهاي کشور برگزار گرديد، این سازمان بر اين باور است که نمايشگاه الکامپ يکي از ابزارهاي توسعه کسب و کار فناوري اطلاعات، تحريک بازار عرضه و تقاضا در کشور و بستري مناسب براي ترويج استفاده و کاربري فناوري اطلاعات در جامعه ميباشد که در صورت تحقق امر واگذاري امور اجرايي آن به بخش خصوصی ميتواند منشاء خير و برکت بوده و تاثير زيادي بر فضاي کسب و کار و نوآوري و توسعه کشور به همراه داشته باشد.
سازمان نصر کشور بر اين اساس وبویژه باستناد رسالت محوله در قانون تشکیل خود ، علاقمند است و آمادگی دارد تا با حمایت و همراهی اعضاء محترم و سازمانهای متولی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای نمایشگاه الکامپ سال ۱۳۹۰ برنامهریزی نماید.
در اين خصوص ضمن مکاتبه با نهادهای متولی و سازمانهای تصميمگير از جمله وزارت بازرگانی، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی و صنايع و معادن و وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات با بيان نقش تعیین کننده «فرصت زمانی برای آماده سازی وبرنامه ریزی و ارتقای کیفیت برگزاری» ، بصورت مشخص اعلام گردید که برای الکامپ ۹۰ حداقل بازهء زمانی شش ماهه مورد نیاز است و البته برای دوره های آتی از ۱۲ ماه قبل باید برنامه ریزی نمود .
در اینصورت برای سازمان نصر کشور این امکان جود خواهد داشت تا با حمایت دستگاههای اجرایی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و معادن و سایر دستگاههای مرتبط با فناوری اطلاعات کشور بتواند نسبت به ارتقاء سطح کیفی و کمی نمایشگاه اقدام نموده و به تدریج شرایط را برای طرح نمایشگاه الکامپ به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاههای بینالمللی فراهم نماید.
بر اين اساس این سازمان در راستای بهره گيری از خرد جمعی و ارج نهادن به مشارکت اعضا در برپايي نمايشگاه دوره گذشته بر خود لازم میداند با بيان گزارشی اجمالی از اهم فعاليتهای مرتبط با نمايشگاه الکامپ شانزدهم ، اعلام نمايد که دبيرخانه اين سازمان از نقطه نظرات، پيشنهادات، راهکارها و انتقادات اعضاء گرامی در جهت بهبود شرايط برگزاری نمايشگاه الکامپ هفدهم استقبال نموده و در اینصورت در فرآیند مذاکرات خود با مسئولين شرکت سهامی نمايشگاهها وسایر نهادهای ذیربط ،نيز جمع بندی خواستهها و نقطه نظرات اعضا را منعکس خواهد نمود.
همچنین باستناد گزارش پیوست و آمارهای مقایسهای ، معتقد به ارتقای کیفی وکمی برگزاری الکامپ هفدهم نسبت به دوره های دیگر مشابه میباشیم هرچند وجود فاصله با سطح مطلوب وانتظارات بجای جامعه فناوری اطلاعات وارتباطات کشورو ضرورت نیل به جایگاه درخور کشورمان در برگزاری الکامپ ، از منظر این سازمان ، هیچگاه دور از نظر نبوده و نخواهد بود .
الف: اهمیت نمایشگاه الکامپ نمایشگاه الكامپ، بزرگترین و در عین حال مهمترين رویداد تجاري، تخصصی صنعت فناوري اطلاعات ايران است که هر ساله در محل دایمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میگردد.
اين نمايشگاه که در سال گذشته شانزدهمین دوره خود را سپری کرد در حالی برگزار شد که مدیریت و اجرای آن بعد از ۵ سال مجددا به سازمان نظام صنفی رایانهای کشور واگذار گردید و علیرغم زمان بسیار اندک صدور مجوز که کمتر از ۳ ماه قبل از شروع نمایشگاه بود توانست به عنوان یکی از معتبرترین و مهمترین نمایشگاههای تخصصی کشور در میان بیش از ۵۰ نمایشگاه تخصصی موجود ایفاء نقش نماید.
ب: ویژگیهای نمایشگاه الکامپ در یک نگاه: ۱. بزرگترین نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ۲. پربازدیدکننده ترین نمایشگاه تخصصی کشور ۳. یکی از ده نمایشگاه معتبر و مهم کشور در کنار نمایشگاههای ( نفت، ساختمان، صنایع غذایی، صنعت) ۴. مشارکت ویژهی شرکتهای خصوصی داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ۵. حضور پررنگ دستگاههای اجرایی دولتی در راستای نمایش دستاوردهای بکارگیری امکانات فناوری اطلاعات در بخش دولتی ۶. تاثیر ویژهی این نمایشگاه در تحریک تقاضا در بازار فناوری اطلاعات کشور و توسعه این صنعت ۷. ایجاد فضای مناسبی جهت تمرکز منابع عرضه و مراکز تقاضا حول محورهای اصلی تدوین شده در برنامه پنجساله IT کشور
ج: ویژگیهای آماری نمایشگاه الکامپ شانزدهم (۱۳۸۹) در یک نگاه: ۱. فضای مفید نمایشگاهی به متراژ بیش از ۲۳.۰۰۰ متر مربع با افزایش ۲۵ % نسبت به سال گذشته ۲. تعداد شرکتهای داخلی و خارجی: حدود ۶۰۰ شرکت با افزایش ۲۰ % نسبت به سال گذشته ۳. سالنهای تحت پوشش: ۱۵ سالن با افزایش ۲۵ % نسبت به سال گذشته ۴. تعداد بازدیدکنندگان: بیش از ۱۳۰.۰۰۰ نفر در چهار روز، با افزایش ۲۰ % نسبت به سال گذشته ۵. طبقهبندی نمایشگاه بر اساس گروههای سخت افزار، نرم افزار، شبکه و امنیت، لوازم و تجهیزات جانبی، دولت الکترونیکی، اینترنت و شبکههای اطلاعرسانی، خدمات ICT ۶. حضور بیش از ۳۵ سازمان دولتی از سراسر کشور در قالب سالن دولت الکترونیکی ۷. برپایی سالن ویژهی بازیهای رایانهای با حضور شرکتهای توانمند بازیساز ایرانی ۸. حضور موثر رسانهها و نمایندگان تشکلهای بینالمللی ICT
د: ویژگیهای کیفی نمایشگاه الکامپ شانزدهم (۱۳۸۹) : ۱. تشکیل شورای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ شانزدهم با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی ۲. حضور معاونين محترم رئیس جمهور برای مراسم اختتامیه و بازدید از نمایشگاه، ۳. حضور وزاری محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر آموزش و پرورش برای افتتاح نمایشگاه الکامپ، ۴. حضور بیش از شش معاون وزیر و تعدادی از مقامات ارشد کشور برای بازدید از نمایشگاه ۵. انجام ثبتنام اینترنتی شرکتهای حاضر درنمایشگاه شامل جانمایی و پرداخت هزینهها ۶. انجام ثبتنام کلیه بازدیدکنندگان نمایشگاه برای اولین بار ۷. همراهی بخش دولتی و بخش خصوصی به عنوان حامیان مالی و معنوی نمایشگاه الکامپ شانزدهم ۸. راهاندازی ستاد خبری نمایشگاه با مشارکت مطبوعات و حضور بیش از ۸۰ خبرنگار داخلی و خارجی ۹. انتخاب شعار نمایشگاه در سال ۱۳۸۹ تحت عنوان: شهروند الکترونیکی، خدمات الکترونیکی ۱۰. مشارکت شرکتهای خصوصی در قالب غرفههای بسیار بزرگ و بالاتر از ۲۰۰ متر مربع
خواستم بدونم زمان برگزاری نمایشگاه کیه؟