کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هيچ برنامه‌اي براي استفاده از IT در آموزش كودكان نداريم

15 آبان 1384 ساعت 9:52


قادري عدم وجود متولي خاص در زمينه IT كودكان و نوجوانان را دليل منفعل بودن فناوري اطلاعات در اين حوزه مي‌داند و معتقد است كنسرسيومي متشكل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان مسئول سلامت فرهنگي جامعه، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولي تعليم و تربيت و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به عنوان متولي فرهنگ و هنر در رابطه با كودك و نوجوان بايد امر نظارت بر فعاليت‌هاي صورت گرفته در حوزه فناوري اطلاعات جهت كودك و نوجوان را بر عهده بگيرند. رئيس مركز سرگرمي‌هاي سازنده مي‌گويد: موج توليدات رايانه‌اي در خارج از كشور، به قدري بلند و سنگين است كه هيچ كدام از اين نهادها به تنهايي نمي‌توانند در برابر آن مقاومتي داشته يا تدبيري اجرايي بيانديشند. قادري با بيان مطلب فوق مي‌گويد: قبل از آن كه تمام انرژي خودمان را صرف مقاومت در برابر موج كنيم، بايد ياد بگيريم كه چگونه مي‌توانيم روي اين موج سوار شده و از آن استفاده‌اي بهينه داشته باشيم. وي با اشاره به اين نكته كه IT، به عنوان يك ابزار مي‌تواند بسياري از معضلات را حل كرده و محلي مناسب در رابطه با فرهنگ و هنر كودك و نوجوان ايجاد كند، افزود: اگر بتوانيم با برنامه‌ريزي مدون استفاده صحيح از فناوري اطلاعات داشته باشيم، مي‌توانيم در برابر توليدات غيراخلاقي و غيرفرهنگي غرب كه اثري بسيار مخرب به همراه دارد، با اطلاع‌رساني صحيح و آموزش خانواده‌ها مقاومت كنيم. قادري با اشاره به بازي‌هاي رايانه‌اي و تاثير آن بر رفتار كودك و نوجوان مي گويد: اگر بينش و تحليلي واقع‌بينانه و صحيح در ارتباط با آتار مخرب بعضي از بازي‌هاي رايانه‌اي به خانواده‌ها انتقال داده شود، با وجود آن كه بازار وسيعي از اين محصولات در كشور موجود و در دسترس همگان قراردارد، اما نوعي كنترل هوشمندانه از طرف والدين شكل مي‌گيرد كه بسياري از نگراني‌ها را رفع مي‌كند. رئيس مركز سرگرمي‌هاي سازنده در پايان خاطرنشان ساخت: هماهنگي‌هاي ويژه‌اي با بسياري از دستگاه‌هاي ذيربط صورت گرفته تا از توان بالاي توليد نرم‌افزارهاي چند رسانه‌اي و بازي‌هاي رايانه‌اي، در امر تعليم، تربيت و فرهنگسازي براي كودكان و نوجوانان استفاده شود.


کد مطلب: 1789

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/1789/هيچ-برنامه-اي-براي-استفاده-it-آموزش-كودكان-نداريم

ايتنا
  https://www.itna.ir