ایتنا - شركت آمازون به علت نقص فني گسترده خدمات كلود خود مجبور به عذرخواهي و پرداخت غرامت به مشتركانش شد.
به گزارش ایتنا به نقل از فارس، در گزارشي كه توسط آمازون در اين زمينه منتشر شده، علت اصلي وقوع اين مشكل و نقص اشتباه در اعمال يك به روزرساني نرمافزاري اعلام شده است.
نتيجه اين اقدام انتقال حجم بي سابقهاي از ترافيك به سيستمهايي بوده كه براي تحمل اين مقدار ترافيك پيكربندي نشده بودند.
مجموعه اين اختلالات موجب از كار افتادن كامل خدمات كلود شركت آمازون شد.
آمازون تلاش كرد ترافيك مجموعه Elastic Block Store يا (EBS) را به بخش ديگري منتقل كند تا از وقوع مشكل جلوگيري كند. اما حل كردن اين مشكل چند روزي به طول انجاميد.
آمازون ضمن عذرخواهي از مشتريانش تصريح كرده كه ميداند آنان از اين خدمات براي رفع نيازهاي شغلي و حرفهاي خود استفاده ميكنند و به همين علت شركت هاي آسيب ديده به مدت ۱۰ روز ميتوانند از ۱۰۰ درصد خدمات كلود شركت آمازون به طور مجاني استفاده كنند.