۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۷

هرزنامه‌ها دست از سر eBay برداشتند

ایتنا - آزمایشگاه کسپرسکی جدید‌ترین گزارش وضعیت هرزنامه‌ها در سطح جهان را منتشر شاخته است.
هرزنامه‌ها دست از سر eBay برداشتند


به گزارش ایتنا به نقل از موسسه دیده‌بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، هرزنامه ‌های لابراتوار کسپرسکی، میزان هرزنامه‌های جابجا شده در ارتباطات ایمیلی در ماه آوریل ۲۰۱۱ به طور متوسط معادل ۸/۸۰% بوده است که در مقایسه با ماه گذشته ۲/۱ درصد افزایش داشته است.

این رقم در نیمه دوم همین ماه به ۶/۸۳% افزایش یافته که حاکی از افزایش سهم ایمیل‌های ناخواسته در این سیر صعودی طی ماه جاری است.

کاهش علاقمندی فیشر‌ها به eBay
بر اساس این گزارش، در ماه آوریل، حملات صورت گرفته علیه کاربران سایت eBay حاکی از آن است که شمار هرزنامه‌های سرقت هویت به مقصد این سایت نصف شده است.

کاهش ۲/۴ درصدی هرزنامه‌های ارسال‌شده به کاربران سایت eBay جایگاه این سایت را در میان ده سازمان نخست دنیا که هدف هرزنامه‌ها قرار می‌گیرند ۲ رتبه کاهش داد و به مقام چهارم جهان رساند. در این جدول جهانی PayPal برنده بلامعارض و در صدر فهرست دریافت‌کنندگان هرزنامه در ماه آوریل ۲۰۱۱ قرار گرفت.

این در حالی است که شمار حملات صورت گرفته علیه این سایت پرداخت الکترونیکی در مقایسه با ماه مارس‌‌ همان سال معادل ۶ درصد کاهش داشته است.

حملات هرزنامه‌ای به سایت‌های فیس بوک و Santander در مقایسه با ماه مارس رشد اندکی داشته، با این حال این افزایش اندک نیز تأثیر خود را گذاشته و اکنون این دو سازمان به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم جهان را از نظر دریافت هرزنامه‌های فیشینگ به خود اختصاص داده‌اند.



هرزنامه‌ها در کانون توجه
همچون سنوات گذشته، در این موقع از سال هرزنامه‌ها از عید پاک مسیحیان برای جلب توجه بیشتر به ایمیل‌های انبوه خود استفاده می‌کنند.

تنوع هرزنامه‌های با مضمون عیدپاک شگفت‌آور است و شامل هرگونه پیشنهادی می‌گردد.

در روز مادر نیز که در بسیاری از کشورهای دنیا در اوایل ماه مِی جشن گرفته می‌شود هرزنامه‌های ارسال گل و هدیه و همزمان با مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام با کِیت می‌دِلتون، شمار هرزنامه‌های تبلیغاتی فروش حلقه ازدواج مدل حلقه کیت می‌دلتون افزایش یافت. خوشبختانه آنگونه که تهیه‌کنندگان آنتی‌ویروس‌ها پیش‌بینی کرده‌ بودند، شمار هرزنامه‌های مخرب با مضمون مهم‌ترین عروسی سال یعنی مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام افزایش قابل ملاحظه‌ای نیافت.



منابع انتشار هرزنامه‌ها
بنا بر آمارهای دریافتی، دو کشور هند و برزیل به ترتیب با ۷۶/۱۲ درصد و ۱۵/۷ درصد تمامی هرزنامه‌های ارسالی، در ماه آوریل سال ۲۰۱۱ در صدر کشورهای ارسال کننده هرزنامه جای گرفتند.

روسیه نیز با ادامه سیر نزولی خود در ارسال هرزنامه پس از کره جنوبی که در مقایسه با ماه مارس سهم خود در ارسال هرزنامه‌ها را به دوبرابر افزایش داده است در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفت.



بدافزار‌ها در ارتباطات ایمیلی
شاید جالب باشد که بدانید در ماه آوریل امسال آنتی‌ویروس‌های ویژه ایمیل دو بدافزار مهم را ردیابی کردند: نخست Packed. Win۳۲. Katusha. n و دیگری دانلودکننده تروجان موسوم به Win۳۲. FraudLoad. hxv. هر دوی این برنامه‌های مخرب به آنتی ویروس‌های دروغین و تقلبی مربوط می‌شوند: اولین برنامه یاد شده برای فشرده‌سازی و دومین برنامه برای دانلود برنامه‌های مخرب بر روی سیستم کاربران ارسال می‌شوند.

در ماه آوریل فایل‌های مخرب در ۶۵/۳ درصد از تمامی ایمیل‌ها یافت شدند که خود حاکی از رشد ۴۳/۰ درصدی شمار بدافزار‌ها در مقایسه با ماه پیش از آن است.

ایالات متحده آمریکا، روسیه و بریتانیا همچنان در صدر کشورهایی قرار دارند که بدافزار‌ها به دفعات بیشتری در ارتباطات ایمیلی کاربرانشان یافت شده است.

در ایالات متحده آمریکا آمار‌ها حاکی از رشد ۹۳/۱ درصدی این بدافزار‌ها است، این در حالی است که روسیه کاهشی ۹/۲ درصدی را در مقایسه با ماه گذشته تجربه می‌کند.




خشم از هرزنامه‌ها
تن‌ها مورد عصبانیت پس از دریافت هرزنامه در ماه آوریل و در ایالات متحده آمریکا گزارش شد.

جرمی کلنسی ۲۸ ساله یکی از ساکنین نیویورک است که به حدی از حجم هرزنامه‌های دریافتی خود در صندوق دریافت ایمیل و صفحه شبکه اجتماعی‌اش عصبانی شده بود که تصمیم گرفت آنهایی که باعث آزارش شده‌اند را به دام بیندازد.

او موفق شد ظرف مدت یک هفته ۲۳ فرد مظنون به ارسال این بدافزار‌ها را ردیابی کند. وی بعدازظهر‌ها به منازل این افراد مراجعه می‌کرد و کابل اینترنت آن‌ها را قطع می‌‌نمود.

اما در هشتمین مأموریت خود توسط پلیس شناسایی شد. مشخص شده است که جِرِمی از نوعی اختلال مغزی رنج می‌برد.
کد مطلب: 18340
نام شما
آدرس ايميل شما