ایتنا - اگر شما از کارکنان اپل باشید و در مورد این شرکت در اینترنت مطلبی را منتشر کنید اخراج خواهید شد.
رشد فروش مراکز تجاری اپل در سراسر دنیا، تجارتی مولتی میلیون دلاری را برای این شرکت رقم زده است که همه به علت راهنماییهای صریح کارمندان و همچنین توجهات متفکرانه بر روی کوچکترین جزیئات است، به عنوان مثال چه موزیکی را برای نمونه نمایشی دستگاههای خود استفاده کنند.
به گزارش ایتنا به نقل از vizviz،روزنامه وال استریت نگاهی مو شکافانه به عملیات فروش شرکت اپل انداخته و چاشنی اسرار آمیزی که باعث توفیق در فروش این شرکت شده را کشف کرده است.
این روشهای به شدت محافظه کارانه عبارتند از:
نظارت سخت گیرانه بر کارکنان: کارکنان شرکت اپل اجازهٔ حرف زدن در مورد شایعات با مشتریان را ندارند و تکنسینها حق مطرح کردن اشتباهات جزئی را نیز ندارند.
اگر شما از کارکنان اپل باشید و در مورد این شرکت در اینترنت مطلبی را منتشر کنید اخراج خواهید شد.
تاخیر به هیچ گونه قابل تحمل نیست و کارکنانی که ۳ بار در ظرف ۶ ماه بیش از ۶ دقیقه تاخیر داشته باشند نیز اخراج میشوند.
تاکید بر بالا بردن میزان رضایت مشتریان است نه بر میزان بالای فروش، که به اختصار به آن APPLE میگویند. Approach: برخورد با مشتریان با خوش آمد گویی گرم و خودمانی Probe: بررسی مودبانه برای دریافتن کامل نیازهای مشتری Present: ارائه راه حلی برای اینکه مشتری بتواند زودتر به خانه برگردد Listen: گوش فرا دادن و حل کردن هر مسئله و دلواپسی End: خاتمه دادن با وداعی گرم و دعوت به بازگشت
به عنوان بخشی از قانون اول APPLE (برخورد گرم با مشتری)، تکنسینها ترغیب شدهاند که به حرفهای مشتریان گوش داده و با پاسخهای خود اطمینان حاصل کنند که نیازهای مشتری را تماما درک کردهاند.
فروشندگان تشویق شدهاند راه حلهایی برای سهولت کار مشتریان بیابند نه اینکه فقط فروش داشته باشند.
فروشندگان اجازه ندارند تلفظ غلط مشتریان را تصحیح کنند.
کارکنان تازه وارد باید مراحل و تمرینات سختی که ممکن است چند هفته به طول انجامد را بگذارنند تا بتوانند وارد بخش اصلی شوند.
فروش از ۱۹-۱۵ دلار در ساعت توسط فروشندگان عادی شروع میشود ولی با هنر فروشندگی و نبوغ فروشندگان خبره این فروش به ۳۰ دلار در ساعت افزایش مییابد.
تغییر در میزان فروش شرکت بسیار نادر است و خیلی از فروشندگانی که در مییابند دیگر جایی برای پیشرفت ندارند، دست از کار میکشند.
هیچ سهم و کمیسیونی برای فروش در کار نیست، کارکنان اپل تشویق میشوند که بستههای خدماتی را به فروش برسانند.
اگر کارکنان نتوانند به میزان کافی از طرحهای مورد خواستهٔ شرکت پیروی کنند دوباره به واحد آموزش برخواهند گشت و یا اینکه پست اجراییشان در مرکز فروش تغییر میکند.
این اهرمهای کلیدی و حتی فراتر از اینها به هم پیوستهاند تا تجربهای منحصر بفرد را به وجود آورند که در طی هر ۱۵ دقیقه میلیونها مشتری را به مراکز فروش شرکت اپل بکشند.
ایران خودرو.سایپا.همراه اول.GLX و ...
همشون تو یه جمله مشترکن: میخوای بخر...میخوای نخر!!