کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل پلاس، شبکه اجتماعی که می‌خواهد رقیب فیس‌بوک شود

9 تير 1390 ساعت 16:28

ايتنا - به گفته مدیر پروژه «گوگل پلاس»: زمان تغییر شیوه‌های فعلی به اشتراک گذاری آنلاين که چندان کارآمد نیست فرا رسیده و گوگل پلاس اولین گام عملی جدی ما برای اعمال این تغییرات است.




شرکت «گوگل» محصول تازه خود یعنی شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» را رونمایی کرد که می‌خواهد میلیون‌ها کاربر «فیس‌بوک» را جذب امکانات تازه و پیشرفته‌تر خود کند.
گوگل در یک سال و نیم گذشته این پروژه را در سکوت خبری پیش می‌برد.

به گزارش ايتنا از دويچه‌وله بالاخره شایعه‌ها به حقیقت پیوست و شرکت «گوگل» سه‌شنبه ۲۸ ژوئن، در وبلاگ رسمی «گوگل» خبر از افتتاح پروژه «گوگل پلاس» داد.
از چندماه قبل گاه شایعاتی شنیده می‌شود که «گوگل» به شکل محرمانه، مشغول کار روی پروژه‌ای عظیم است که می‌خواهد به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی وب تبدیل شود.
سخنگوها و مسئولان رسانه‌ای شرکت «گوگل» این شایعات را رد کرده و ادعا کرده بودند که «گوگل» چنین قصدی ندارد.

اما سرانجام «گوگل پلاس» رونمایی شد وهمچون بسیاری از دیگر پروژه‌های شرکت «گوگل»، در ابتدا در اختیار تعداد بسیار محدودی از کاربران قرار گرفته و چندماه بعد، به شکل عمومی در دسترس همه کاربران خواهد بود.
«گوگل پلاس» با قابلیت‌های متنوعی که ارائه خواهد کرد، قصد دارد به رقیب جدی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیای وب، یعنی «فیس‌بوک» تبدیل شود.

ویک کاندورتا، یکی از مدیران ارشد «گوگل» در امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی و وب.۲، مدیر تیمی بوده است که یک سال و نیم در سکوت خبری بر روی پروژه «گوگل پلاس» کار کرده‌اند.

امکانات «گوگل پلاس» برای کاربران
شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» به کاربران این امکان را می‌دهد که نه تنها در صفحه شخصی خود در این وب‌سایت، عکس و یادداشت و لینک منتشر کرده و برای دیگران پیغام بفرستند، بلکه آرشیو غنی نقشه‌ها و عکس‌های خود موتور جست‌وجوگر «گوگل» را هم در صفحه شخصی خود در «گوگل پلاس» به اشتراک گذارند.

این محصول تازه شرکت «گوگل» توانسته برای حل معضل گروه‌های مختلف دوستان هر کاربر در پروفایل خود، چاره‌اندیشی کند.
در بسیاری از دیگر شبکه‌های اجتماعی، امکان به اشتراک گذاشتن یک عکس یا خبر با گروهی خاص از دوستان، به سادگی میسر نیست. اما بنا به گفته وبلاگ رسمی «گوگل»، این مشکل در «گوگل پلاس» وجود ندارد و مرتب کردن و دسته‌بندی دوستان هر کاربر در گروه‌های مختلف، به آسانی و با تنها کلیک ماوس بر روی آواتار کاربر و کشیدن آواتار به گروه موردنظر انجام خواهد گرفت.

شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» امکان چت ویدیوئی گروهی نیز دارد که در دیگر شبکه‌های اجتماعی، چنین امکانی در دسترس کاربران نیست.
با این ترتیب کاربران می‌توانند در آینده با دوستان خود در هرگوشه دنیا به شکل گروهی ویدیو چت زنده داشته باشند.
امکان ارسال پیغام گروهی فوری از طریق تلفن‌های همراه به گروه‌های مختلف دوستان نیز در «گوگل پلاس» وجود دارد.

همچون برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی و از جمله «فیس‌بوک»، «گوگل پلاس» هم اعضای عضو در یک شبکه را که علاقه‌مندی‌های مشابه دارند به یکدیگر معرفی و برای دوستی پیشنهاد می‌دهد.

در بیانیه معرفی این محصول تازه «گوگل»، مدیران پروژه گفته‌اند که این شبکه اجتماعی نمی‌خواهد تنها جایی برای به اشتراک گذاشتن عکس و مطلب باشد و قصد دارد با توجه به عادات وب‌گردی هرکاربر و جست‌وجوهای او در موتور جست وجوگر «گوگل»، لینک‌ها و صفحه‌هایی را که برای کاربر جذاب است به او معرفی و پیشنهاد کند.

ویک کاندورتا، مدیر پروژه «گوگل پلاس» در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: «اشتراک‌گذاری آنلاین نیاز جدی به بازبینی و خلق شیوه‌های تازه دارد. زمان تغییر شیوه‌های فعلی به اشتراک گذاری که چندان کارآمد نیست فرا رسیده و گوگل پلاس اولین گام عملی جدی ما برای اعمال این تغییرات است.»


کد مطلب: 18651

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18651/گوگل-پلاس-شبکه-اجتماعی-می-خواهد-رقیب-فیس-بوک-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir