البته اين پيام به دليل مختصر بودن اشاره نکرده بود که در غير اين صورت شرکت ارتباطات سيار با مشترکان چه خواهد کرد؟ آيا به دليل سهل انگاري مخابرات، مردم مواخذه خواهند شد يا اين که اين شرکت مخابرات است که بايد از ارسال چنين پيام هايي ابراز شرمندگي و عذرخواهي کنند. تلاش خبرنگار ما براي تماس با مسئولان شرکت ارتباطات سيار و روابط عمومي تازه تاسيس اين شرکت براي دريافت پاسخ آنان ديروز به نتيجهاي نرسيد. اين در شرايطي است که شمار بسياري از 2ميليون مشترک تلفن همره در تهران اين روزها مجبور هستند، براي پرداخت صورتحساب تلفن خود به دفاتر مشترکين تلفن همراه مراجعه کنند و در بسياري از موارد با پاسخ منفي مسوولان اين دفاتر و يا صورتحساب هاي غيرواقعي مواجه شوند. از سوي ديگر، رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات ارتباطي کشور به خبرنگار ما گفت : از اوايل امسال شرکت مخابرات ايران با وارد کردن يک نرم افزار خارجي به جاي نرم افزار ايراني موجود در اين شبکه مشکلات و اختلالات شبکه را افزايش داده است. وي گفت : از زمان بهرهبرداري از اين نرمافزار در شبکه، اختلالات مختلف تلفن همراه به اوج خود رسيد و امروز شاهديم که حتي شبکه توان ارائه صورتحساب مشترکين را هم ندارد. طيب به اختلالات ارسال و دريافت پيام کوتاه در هفته هاي اخير در کنار افزايش تماسهاي غيرموفق در شبکه اشاره کرد و گفت: تداوم روند واگذاريها با توجه به شرايط موجود افزايش اختلالات را در شبکه موجب خواهد شد. وي با تاييد برخي اختلالات چاپي در هفته هاي اخير در انتشار صورتحساب مشترکين تلفن همراه افزود: براي شماري از مشترکين تلفن همراه در چند نوبت حتي هزينه آبونمان تلفن نيز در قبضها منظور نشده و در مقابل براي برخي ديگر ارقام غيرواقعي در صورتحساب هايشان به چشم مي خورد. رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات ارتباطي کشور همچنين به صدور صورتحساب هايي با ارقام ثابت براي شماري از مشترکين خاص در شبکه تلفن همراه اشاره کرد و گفت : تخلفات گسترده در شبکه تلفن همراه کشور نيازمند توجه مسئولان دستگاه هاي نظارتي کشور است. وي با بيان اين که شرکت ارتباطات سيار مخابرات ايران ماهانه حدود 4 ميليارد و 800 ميليون تومان درآمد خالص تنها از ارائه خدمات جانبي روي شبکه تلفن همراه کسب مي کند ، خاطرنشان کرد: در هيچ نقطهاي از دنيا براي ارائه اين قبيل خدمات از مشترک مبلغي دريافت نمي شود.