ايتنا - امسال سالی است که رگولاتوری به طور قطع از ابزارهای قانونی جریمه و اخطار برای رفع مشکل پوشش دهی اپراتورهای موبایل استفاده خواهد کرد.
هشدار رگولاتوري
کیفیت شبکههای اپراتورهای موبايل نامطلوب است
خبرگزاری مهر , 7 آبان 1390 ساعت 12:25
ايتنا - امسال سالی است که رگولاتوری به طور قطع از ابزارهای قانونی جریمه و اخطار برای رفع مشکل پوشش دهی اپراتورهای موبایل استفاده خواهد کرد.
یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تذکر این سازمان به اپراتورهای تلفن همراه به دلیل وضعیت نامطلوب کیفیت شبکه و ضعف آنتندهی موبایل خبر داد و گفت: وضعیت پوششدهی شبکه اپراتورهای موبایل مناسب نیست.
به گزارش ايتنا غلامرضا داداشزاده در گفتوگو با مهر در مورد نظارت این سازمان بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اظهار داشت: رگولاتوری از وضعیت کیفیت شبکههای اپراتورهای تلفن همراه راضی نیست و طی تذکری به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وضعیت این شبکهها را غیرقابل قبول اعلام کرده است.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این مشکل به دو اپراتور همراه اول و ایرانسل اعلام شده است اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شبکه اپراتورهای موبایل کشور را اسکن و درایو تست کرده تا مشکلات ناشی از عدم پوشش و ضعف آنتندهی موبایل اپراتورها مشخص شود.
وی با بیان اینکه وضعیت پوشش دهی شبکه اپراتورهای موبایل مناسب نیست تصریح کرد: عدم پوشش مناسب در شبکههای موبایل در کشور خود را نشان داده و این نشان میدهد که اپراتورها در این بخش توسعه کیفی نداشتهاند.
این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توضیح آنکه سطح سیگنال در تست شبکه باید به عددی قابل قبول از نظر این سازمان برسد، خاطرنشان کرد: برغم اظهارات اپراتورها این عدد تفاوتهایی دارد و حتی نقاطی کاملا کور در شبکه موبایل دیده میشود.
وی با اشاره به تعهدات اپراتورهای موبایل طبق پروانه فعالیتشان به مهر گفت: ایرانسل موظف است تمامی شهرهای کشور را تحت پوشش قرار دهد و ۸۵ درصد پوشش جمعیتی نیز برعهده همراه اول است.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این سازمان هر سه ماه یکبار نسبت به دریافت گزارش پوشش دهی شبکههای موبایل اقدام میکند ادامه داد: تست شبکه با ادعای اپراتورها مغایرت دارد.
داداش زاده با بیان اینکه به زودی گزارشات دریافت شده از وضعیت کیفیت شبکههای موبایل را اعلام میکنیم تاکید کرد: امسال سالی است که رگولاتوری به طور قطع از ابزارهای قانونی جریمه و اخطار برای رفع مشکل پوشش دهی اپراتورهای موبایل استفاده خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تستهای انجام شده از شبکه اپراتورهای موبایل نتیجه مطلوبی دربرنداشته است گفت: حدود ۱۰ تا ۲۲.۵ درصد میان نتایج تستهای انجام شده از سوی رگولاتوری و ارقامی که این سازمان از پوشش شبکه به دست آورده است با اعداد و ارقامی که اپراتورها اعلام میکنند تفاوت دارد که این موضوع باید به صورت مستدل حل و فصل شود.
به گزارش مهر، هم اکنون اپراتورهای اول با بیش از ۳۰ میلیون مشترک و دوم با بیش از ۲۰ میلیون مشترک فعال در کشور سرویسدهی میکنند و قرار است اپراتور سوم نیز سیمکارتهای خود را وارد بازار کشور کند.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون به علت اختلال در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و مواردی که اپراتورها حداقلها را رعایت نکردهاند در مجموع ۱۱ اخطار به اپراتور اول، ۵ اخطار به ایرانسل و ۳ اخطار به سایر اپراتورها داده شده است.
رضا تقی پور عدم انتشار منظم گزارش سنجش کیفیت و وضعیت اپراتورها را جلوگیری از استفاده تبلیغاتی اپراتورها عنوان کرد اما با تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شد که حداقل در دوره های ۶ ماهه گزارش کیفیت و وضعیت خدمات اپراتورها را منتشر کند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرده که طی ۵ ماه نخست امسال بیشترین درخواستهای ارائه شده و شکایات مردم به رگولاتوری مربوط به حوزه تلفن همراه بوده است.
کد مطلب: 20120
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20120/کیفیت-شبکه-های-اپراتورهای-موبايل-نامطلوب