۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۱
رييس سازمان فناوري اطلاعات تشريح كرد

ويژگي شبكه‌ ملي اطلاعات

ايتنا - حكيم جوادي: اين شبكه كه داراي معماري يكپارچه است با كل توانمندي داخلي شكل خواهد گرفت.




تامين پهناي باند ورودي به كشور بخشي از زيرساخت كشور را در شبكه ملي اطلاعات تشكيل مي‌دهد تا شركت‌هاي ‌PAP و ديگر شركت‌هاي اينترنتي در لايه دسترسي مشكلي نداشته باشند.

به گزارش ایتنا علي حكيم‌جوادي - رييس سازمان فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، در باره ويژگي شبكه‌ ملي اطلاعات اظهار كرد: اين شبكه مجموعه‌اي از شبكه‌هاست كه شامل تمامي شبكه‌هاي جامع علمي، بازرگاني، دولت، ماليات و گمرك مي‌شود، به‌گونه‌اي كه با اتصال‌هاي خود به شبكه ملي اطلاعات تحت مديريتي يكپارچه درمي‌آيند.

وي عنوان كرد: بايد هر شبكه‌اي كه در داخل راه‌اندازي مي‌شود را جزئي از شبكه ملي اطلاعات دانست كه در اين راستا يكي از اقدامات ضروري و مهم، انتقال ميزباني از خارج به داخل كشور است كه به IDC‌ يا ديتاسنتر ملي نياز دارد كه بخشي از زيرساخت هم مورد نياز خواهد بود.

او ابراز كرد: راه‌اندازي ديتاسنتر داخلي در دستور كار سازمان است و بخشي از آن در استان‌ها در حال شكل‌گيري و تكميل است البته بخش‌هايي از آن نيز به بهره‌برداري رسيده است.

به گفته او تامين پهناي باند ورودي به كشور بخش ديگر زيرساخت را تشكيل خواهد داد تا شركت‌هاي ‌PAP و اينترنتي در لايه دسترسي مشكلي نداشته باشند كه البته در اين حوزه نيازمند كار كارشناسي و كمك دست‌اندركاران اين حوزه هستيم.

رييس سازمان فناوري اطلاعات شبكه ملي اطلاعات را داراي معماري يكپارچه دانست و اظهار كرد: اين شبكه كه داراي معماري يكپارچه است با كل توانمندي داخلي شكل خواهد گرفت.
 
کد مطلب: 20335
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چه فایده الان قیمتی که به عنوان پهنای باند داخلی میگرین چندین برابر دیتاسنترهای خارجی برای هیچ کسی فعلا نمی سرفه سایت های بازدید بالا و حتی پایین رو بیاره داخل کشور
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام