با وجود آن که هنوز هم مایکروسافت در بازار رایانههای شخصی و لپتاپها حضور قدرتمندی دارد اما باید پذیرفت که سهم حضورش در بازار محصولات فناورانه در سایه رقبایی همچون اپل و گوگل بسیار کمرنگ شده است.
به گزارش ايتنا از آنجا که اپل در نمایشگاه CES امسال به صورت رسمی شرکت نکرد، گوگل این فرصت را غنیمت شمرد و با معرفی انواع محصولات خود در این نمایشگاه برتری خود را به رخ شرکت های دیگر کشید.
در CES امسال تبلتهای مختلفی از جمله 370T و Transformer Prime اسوس، گلکسی نوت سامسونگ با آندروید گوگل معرفی شدند درحالی که اثر ویندوز مایکروسافت را تنها در محصولی مانند Ultrabook ها میتوان یافت.
از طرف دیگر اکثر تولیدکنندگان تلفنهای همراه هوشمند حال حاضر برای آنکه از پس رقابت با آیفونهای اپل بربیایند، گزینه بهتری غیر از آندروید گوگل پیدا نکردهاند.
در این شرایط، اغلب کارشناسان پیشبینی میکنند نمایشگاه CES سال آینده نقظه کلیدی را در سرنوشت شرکت گوگل رقم خواهد زد.
همانطور که گفته شد اکثر تولیدکنندگان مطرح مانند شرکتهای سامسونگ، سونی، الجی و یا توشیبا تلاش میکنند در زمینه طراحی لوازم صوتی و تصویری پیشرفته با اپل رقابت کنند، اما نمایشگاه CES امسال نشان داد که یا محصولات این شرکتها چندان رضایتبخش نبود و یا در سطح محصولات اپل بود و برتری نسبت به آنها نداشت.
مشارکت اپل در نمایشگاه CES امسال کمی متفاوت بود.
اپل در نمایشگاه امسال با فرستادن چندصد نفر از کارمندان خود به نمایشگاه به عقیده برخی از رقبا و کارشناسان بیشتر قصد جاسوسی داشت تا ارائه محصولی متفاوت.
در مقابل گوگل با فرستادن اصلیترین چهرههای خود یعنی "اریک اشمیت" و "مارسا میر" نمایشگاه را بیش از پیش تحت تاثیر خود قرار داد.
حال پیشبینی میشود در نمایشگاه سال آینده CES، مایکروسافت که به نظر میرسد برگ برندهای نداشته باشد، عملکردی مشابه سیاست اپل در نمایشگاه امسال به کار ببندد و با ارسال چند صد نفر از کارمندان خود به نمایشگاه، محصولات ویندوز ۸ خود را هم معرفی کند که به نظر میآید چندان هم شانس خوبی برای رقابت نداشته باشند.
گوگل با تلاشها و نوآوریهای خود نشان داده که میتوان امیدوار بود نمایشگاه CES 2013 را به تصرف خود درآورد.
چه بخواهیم په نخواهیم گوگل هم اکنون به یکی از تاثیرگذارترین و قدرتمندترین برندهای دنیای فناوری تبدیل شده است.