۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۹
در ادامه مخالفت‌ها با تصویب قانون جنجالی

گوگل به صف مخالفان سانسور اینترنت در آمریکا پیوست

ایتنا - شرکت گوگل طی بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور مخالفت با قانون مباحثه برانگیز توقف سرقت آنلاین (SOPA) به دیگر شرکت‌های اینترنتی مخالف با این قانون مانند ویکی‌پدیا و ردیت می‌پیوندد.


موتور جست‌وجوی قدرتمند گوگل اعلام کرد فردا با گذاشتن یک لینک در صفحه نخست خود، مخالفت خود را با تصویب قانون توقف سرقت آنلاین (SOPA) اعلام می‌کند.

شرکت گوگل طی بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور مخالفت با قانون مباحثه‌برانگیز توقف سرقت آنلاین (SOPA) به دیگر شرکت‌های اینترنتی مخالف با این قانون مانند ویکی‌پدیا و ردیت می‌پیوندد.

به گزارش سایت زد دی نت، در قسمتی از این بیانیه آمده: «مانند خیلی از کاربران اینترنت و شرکت‌های رایانه‌ای ما با وضع قانون حمایت از مالکیت معنوی (PIPA) و توقف سرقت آنلاین (SOPA) توسط مجلس سنا مخالف هستیم، چرا که به اعتقاد ما وضع این قوانین روش هوشمندانه‌ای برای اعمال محدودیت و سانسور اینترنت خصوصا برای سایت‌های غیرآمریکایی محسوب می‌شود.»

گوگل در پاسخ به این پرسش که این لینک به جای لوگوی صفحه نخست جست‌وجو قرار می‌گیرد یا خیر اعلام کرد قرار نیست این اتفاق بیفتد و تنها یک لینک در صفحه نخست طراحی می‌شود.

پیش از این دائره المعارف اینترنتی ویکی پدیا اعلام کرد در مخالفت با تصویب این قانون صفحاتی از سایت خود را که به زبان انگلیسی نوشته شده را به مدت ۲۴ ساعت از دسترس کاربران خارج می‌کند.
 
 
کد مطلب: 20819
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام