سال گذشته Symantec با حركتي ناگهاني اقدام به خريد كلي سهام شركت Veritas به ارزش 5/13 ميليارد دلار كرد تا در برابر مايكروسافت كم نياورد؛ مايكروسافتي كه در راستاي حل مشكلات امنيتيِ قديمي خود شركتهايي كوچك چون Giant و Sybari را خريداري نمود. مايكروسافت پس از آن اعلام كرد كه درصدد عرضه نرمافزارهاي ضدويروس و ضدجاسوسي مخصوص خود است و اين براي Symantec -كه 47 درصد بازار مشتريان را در اختيار دارد- مفهومي جز مزاحمت نداشت. خريد Veritas براي حركت از بازارهاي محدود(مانند مشتريان خانگي) به بازار وسيعتري چون شركتهاي بزرگ لازم بود و البته نتيجهاي بسيار عالي براي Symantec به دنبال داشت. Symantec در دو سال اخير علاوه بر Vertitas اقدام به خريد 7 شركت ديگر به ارزش مجموع 750 ميليون دلار نمود و از زمان تأسيس خود يعني سال 1989 تا كنون بيش از 30 شركت را خريداري كرده است. شركت Computer Associates نيز با اوضاع مشابهي روبرو است. اين شركت كوچك در سال 1976 توسط چارلز وانگ تأسيس شد و با هدف قرار دادن موضوعات نرمافزاري پر سر و صدا به سرعت رشد كرد تا اينكه فروش خود را در سال 1989 به يك بيليون دلار رساند. اين شركت در سالهاي اخير بر روي مسائل امنيتي متمركز بوده است و خريد مهم آن در اين زمينه، شركت Netegrity به ارزش 430 ميليون دلار در سال گذشته ميباشد. اما تلاش اين دو شركت براي در اختيار گرفتن اين قلمرو، مثل هميشه زير سايه بزرگ مايكروسافت قرار دارد. Symantec به دنبال كسب بازارهاي وسيعتر تجاري بوده و CA براي افزايش شهرت محصولات امنيتي خود ميكوشد.