ايتنا - معاون رگولاتوري: از این پس باید ارسال پیامکهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی با موافقت مشترک انجام شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: از بیستم بهمنماه، هیچ اپراتوری نباید بدون اخذ موافقت قبلی مشترک، پیامک تبلیغاتی ارسال کند.
به گزارش ایتنا لطفالله سبوحی در گفتوگو با فارس، اظهار داشت: از این پس باید ارسال پیامکهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی با موافقت مشترک انجام شود.
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: به این ترتیب باید اپراتور موافقت مشترک را برای دریافت اساماسهای اطلاعرسانی، مورد پرسش قرار دهد و در صورت تمایل مشترک، اساماس تبلیغاتی برای وی ارسال شود، در غیر این صورت مشترک نباید این پیامکها را دریافت کند.
وی در خصوص علت اتخاذ این تصمیم گفت: تلفن همراه جزئی از حریم خصوصی افراد است و اینکه برخی زمانهای ناخواسته پیامکهایی برای افراد ارسال شود، مصداق عدم رعایت حقوق شخصی افراد است.
معاون رگولاتوری تصریح کرد: براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اجرای این مصوبه از بیستم بهمنماه به اپراتورها ابلاغ شده است و اپراتورها نیز برای انجام این کار اعلام آمادگی کردهاند.
خدا رو شکر خلاصه متوجه این شدند که تلفن همراه قسمتی از حریم خصوصی افراد هست و روانه کردن این پیامکهای انبوه هم قسمتی از مزاحمتهای اپراتور ها برای بعضی از افراده. همین ماه بهمن فقط دو پیامک برای من روانه شد از یه دکتر معروف رشت واقعا" خیلی حرفه یه شخص تحصیل کرده پولش رو هزینه میکنه برای مزاحمت افراد البته ناگفته نباشه بعضی از افراد هم موافق این پیامکهای تبلیغی هستند .الان بهتر شد یه سیسمتی رو راه بندازن برای فعال و یا غیر فعال کردن این پیامکهای تبلیغی برای کسانیکه به گرفتن پیامکهای تبلیغی علاقه دارن و یا ندارن
اینطور که معلومه اپراتور ها تره هم خورد نمیکنین واسه قوانین وضع شده توسط سازمان تنظیم مقررات. باید قانون شکن هارو یه تنبیه اساسی کنن تا حساب کار دستشون بیاد.
ببخشید من میخواستم تشکرم رو پس بگیرم. از لحظه ای که تشکر کردم تا الان که 23 بهمن هستش 16 تا پیام تبلیغاتی دریافت کردم !!! این دیگه چه قانونیه که هیچ اپراتوری خودش رو ملزم به رعایتش نمیدونه ؟
دقیقا" حق با آقا فرشاد عزیز هست. بخاطر اینکه اصلا" هیچ نظارت بر سازمانهای نخابراتی و اپراتورها و شرکتها نیست وقتی یک قانونی رو که میزارن هیچ سازمانی به اون تئجه نمیکنه چون خیالشون از هر زمینه ای جمعه. برای منم با اونکه گفته شد از بیستم بهمن ماه دیگه چنین مزاحمتی از سوی اپراتورها برای مشترکینشون نمیشه ولی عملا" این حرف یا قانون بی اثر بوده .برای صحت این موضوع هم میشه برای نمونه (از طرف ایران خودرو) به پیامکهای تبلیغاتی ایران خودرو به مشترکین رشت اشاره کرد.