۴
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۱

ادامه بی‌قانونی اپراتورها در ارسال پیامک

ایتنا- معاون سازمان رگولاتوری شکایت از اپراتورهای موبایل را در مورد مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی حق مسلم مشترکان موبایل عنوان کرد.
ادامه بی‌قانونی اپراتورها در ارسال پیامک


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان جزو مقررات تکمیلی پروانه اپراتورهای موبایل است و در صورت عدم اجرای آن مشترکان می‌توانند شکایت خود را اعلام کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، با گذشت بیش از ۱.۵ ماه از ابلاغ مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان شواهد نشان می‌دهد که همچنان مشترکان موبایل اپراتورهای اول و دوم همچنان روزانه تعداد بیشماری پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته دریافت می‌کنند و این درحالی است مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از این گفته بودند که اپراتورهای موبایل نسبت به ارسال پیامک برای تایید موافقت مشترکان اقدام کرده‌اند.

لطف الله سبوحی - معاون سازمان رگولاتوری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه این اپراتورها با ارسال sms تنها به برخی از مشترکان خود تایید و یا عدم موافقت دریافت این پیامک‌ها را سوال کرده‌اند، اظهار داشت: مصوبه ممنوعیت پیامک‌های تبلیغاتی، خبری و اطلاع‌رسانی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده و لازم الاجرا است؛ این مصوبه حتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز مصوب و ابلاغ شده است و طبیعتا براساس مفاد پروانه اپراتورهای موبایل جزو مقررات تکمیلی خواهد بود که باید اجرایی شود.

وی با تاکید براینکه عدم اجرای این مصوبه حتی می‌تواند منجر به جریمه اپراتورهای موبایل شود، تصریح کرد: عملکرد اپراتورها در خصوص اجرای این مصوبه ثبت و ضبط خواهد شد و این اپراتورهای موبایل باید پاسخگوی معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشند و در نهایت نیز گزارش عملکرد اپراتورها در مورد این مصوبه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خواهد شد.

معاون سازمان رگولاتوری شکایت از اپراتورهای موبایل را در مورد مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی حق مسلم مشترکان موبایل عنوان کرد و اظهار داشت: مشترکان شکایت خود را در این زمینه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام و در سامانه این سازمان ثبت کنند تا رگولاتوری نسبت به بررسی آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه مصوبه عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خبری و اطلاع‌رسانی مقرراتی است که رگولاتوری بر اجرای آن اصرار دارد و کمیسیون تنظیم مقررات نیز به آن تاکید کرده که به عنوان مقررات باید حتما اجرا شود و گفت: متاسفانه اپراتورهای تلفن همراه به رغم شعارهایی که برای رعایت حقوق مشتری می‌دهند اما نسبت به اجرای این موضوع که از جمله حقوق مسلم مشترکانشان محسوب می‌شود همکاری‌های لازم را به کار نگرفته‌اند.

سبوحی پیش از این نیز گفته بود: اپراتورها برای تفکیک پیامک‌های تبلیغاتی و خبری و اطلاع‌رسانی مشترکان باید راهکارهای لازم را تعریف کرده و دسته‌بندی دریافت پیامک‌های انبوه را به عهده مشترک بگذارند تا تنها پیام‌هایی که مورد نیاز مشترک است به وی ارسال شود.
 
کد مطلب: 21593
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اقا مدیر عاملهاشونو بگیرید یه دو روز بندازید زندان (انفرادی) تا حساب کار دستشون بیاد. شعار الکی ندید. چرا باید تبلیغ نفرستن وقتی اگه بفرستن هیچ خطری متوجهشون نیست؟
تازه باید در مورد کمفروشی پهنا باندم پاسخگو باشن. اینترنت همراه اول که اصلا قابل استفاده نیست. اینترنت ایرانسل هم فقط از ساعت 4 نصف شب تا 6 صبح قابل استفاده هست. باید ساعتتو کوک کنی که 4 زنگ بخوره بیدار شی بری قبضاتو پرداخت کنی. یه خودی نشون بدید مسئولین سازمان تنظیم مقررات.
مرتضی
feedback
United Kingdom
با تشکر از ایتنا .یک اقدام و قانون عالی که متاسفانه از سوی اپراتورها زیر پا گذاشته و عملی نشده تا کنون .خواهشمندیم برای اپراتورهای خاطی جریمه سنگین گذاشته بشه و دقیقا" از همین سایت آدرس و یا شماره تلفن برای شکایت از اپراتوری که این قانون و اجرا نمیکنه اطلاع رسانی بشه .من به عنوان یه مشترک همراه اول چیزی از شکایت برای این اپراتورها دریافت کنم ولی برای من خیلی اهمیت داره که این قانون اجرا بشه و واقعا" عمل کردن به اون در حد شعار و یا ادعا نباشه و واقعا" هم به شکایات مشترکین رسیدگی بشه.
feedback
Germany
با سلام، یه سئوال : در حالیکه اپراتورها به طور کاملا مشهود حریم خصوصی را نقص میکنند سازمان رگولاتوری منتظر شکایت اشخاص میماند؟!! این رفتار اپراتورها واقعا شرم اور است
1
feedback
در آذربایجان شرقی/ ایلخچی آنتن ایرانسل 17 روزه قطع هستش در صورتی که اصلا ایرانسل به این موضوع رسیدگی نمیکنه و اصلا پاسخگو نیست من از طرح طلایی 2 ستاره استفاده میکردم که الان 17 روزش به دلیل عدم آنتن دهی سوخته
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ