ایتنا – گوگل کوشید با تغییر لوگوی یوتیوب، به سهم خود بر اهمیت ساعت زمین تاکیند کند.
به دلیل فرا رسیدن «ساعت زمین» لوگوی سایت یوتیوب تغییر کرد.
به گزارش ایتنا، ساعت زمین یک رویداد جهانی است که در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار میشود و طی آن، افراد به خاموش کردن چراغها و دیگر وسایل الکترونیکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت اقدام میکنند.
هدف اصلی این مراسم آن است که آگاهی در باره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان افزایش یابد.
امسال این مراسم در شنبه ۲۶ مارس در سراسر جهان برگزار شد.
گوگل هم به عنوان یکی از شرکتهای دوستدار محیط زیست، لوگوی جالبی برای یوتیوب طراحی کرد.
گفتنی است ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ و زمانی مطرح شد که بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی چراغهای غیرضروری خود را خاموش کردند.