ایتنا – گسترش اینترنت، کاهش درآمد آژانسهای مسافرتی، هتلها و شرکتهای حمل و نقل بینالمللی را به دنبال داشته است.
تاثیر منفی اینترنت بر صنعت گردشگری
سايت خبری ايتنا , 4 ارديبهشت 1391 ساعت 10:43
ایتنا – گسترش اینترنت، کاهش درآمد آژانسهای مسافرتی، هتلها و شرکتهای حمل و نقل بینالمللی را به دنبال داشته است.
دورهای که در آن گردشگران، ماهها پیش از شروع سفر مجبور بودند به رزرو اتاق در هتلها بپردازند، دیگر به سر آمده است و امروزه آنها با استفاده از اینترنت میتوانند در چند ساعت، برنامه سفر تفریحی خود را به کلی تغییر دهند.
به گزارش ایتنا به نقل از الاتحاد، یک کارشناس به نام فیلیپ ولف گفت: بخش گردشگری برای ادامه حیات خود، باید به درک درستی از چگونگی استفاده از فناوریهای نوین برسد.
در نشست سالانه شورای جهانی سفر و گردشگری، حاضران کوشیدند با «مصرفکنندگان جدید» این حوزه آشنا بشوند تا از این طریق گردشگری بتواند به هدف از پیش تعیین شده خود که همان رشد ۴ درصدی در سال است، دست یابد.
بر اساس این گزارش، گسترش اینترنت و رونق گوشیهای هوشمند و دستگاههای موبایل و چندرسانهای، کسادی نسبی کسب و کار آژانسهای مسافرتی، هتلها و شرکتهای حمل و نقل را به دنبال داشته است.
در حال حاضر ۳۳ درصد انسانها از اینترنت استفاده میکنند و طبق پیشبینیها، این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۳۹ درصد خواهد رسید.
استفاده از دستگاههای ارتباطی، نحوه تعامل بین ارائهدهندگان خدمات مسافرتی و مشتریها را به کلی متحول کرده است.
بر اساس این گزارش، یک سوم هتلها به وسیله تلفنهای همراه متصل به اینترنت رزرو میشود.
این رقم تا چند سال پیش، چیزی در حدود صفر بوده است.
کد مطلب: 21917
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21917/تاثیر-منفی-اینترنت-صنعت-گردشگری