ایتنا - اگر با گسترش فعالیت یاهو، کیفیت و دقت نتایج ارائه شده از سوی یاهو مناسب باشد، این رویکرد جدید به جستوجو در وب، بیتردید سهم گوگل در بازار را به مخاطره خواهد انداخت.
یاهو مرورگر خود با نام «اکسیس» را منتشر کرد.
این مرورگر که نسخههای مخصوص کامپیوتر شخصی و موبایل را داراست، رویکردی جدید در مرور اینترنت و جستوجو در اینترنت ارائه میکند.
محصول جدید یاهو بعد از آن عرضه میشود که سالهاست یاهو به دلیل تصمیمات نادرست، درگیر مشکلات مدیریتی شده، و روزبروز سهم خود را در بازار از دست می دهد.
در چنین شرایطی، اقدام جدید یاهو گامی قابل توجه به جلو تلقی میشود.
اما مرورگر جدید یاهو که بیکباره پا به عرصه رقابت گذاشته، و نیز چگونگی جستوجو، چه ویژگی شایان توجهی را داراست؟
مهدی رودکی، کارشناس وب و مدیر سایت ایران سئو، در گفتوگو با ایتنا، در خصوص تحولی که این اقدام یاهو در جستوجو و نیز سئو ایجاد میکند میگوید: ارائه این محصول، خبری خوب برای یاهو است با توجه به افول فعلی موقعیت و نیز کاهش سهمش در بازار جستوجو، و اتفاقات هفتههای اخیر مرتبط با مدیر عامل این شرکت.
رودکی میافزاید: این محصول، روش سنتی چندین ساله جستوجو را تغییر میدهد؛ اینجا پیشنمایش نتایج را میبینیم و نه لیستی از لینکها را. به عبارت دیگر، زیبایی گرافیکی نیز در مراجعه کاربر به سایتها نیز مورد توجه و مهم خواهد بود.
به گفته وی، با این روش، تعداد نتایج جستوجو هم ارائه نمیشود و کاربر میتواند از یک نتیجه به نتیجه بعدی برود و اگر جوابی نیافت خیلی راحت عبارت جستوجو را تغییر دهد.
رودکی اضافه میکند: با توجه به اینکه نتایج یاهو توسط موتور جستوجوی بینگ پشتیبانی میشود، از این به بعد مدیران سایتها باید نگران رتبههای خود در بینگ نیز باشند.
وی در پایان چنین میگوید: اگر با گسترش فعالیت یاهو، کیفیت و دقت نتایج ارائه شده از سوی یاهو مناسب باشد، این رویکرد جدید به جستوجو در وب، بیتردید سهم گوگل در بازار را به مخاطره خواهد انداخت.