ایتنا - در این فهرست، رتبه دوم به شرکت آی بی ام تعلق دارد و گوگل هم سوم است.
شرکت اپل در سال گذشته میلادی توانست جایگاه خود به عنوان ارزشمندترین برند در سراسر جهان را حفظ کند.
مطالعه سالانهای که توسط موسسه میلوارد براون صورت میگیرد نشان میدهد که ارزش برند سازنده آیفون و آیپد در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.
به گزارش رویترز، شرکت اپل در سال ۲۰۱۱ توانسته است ارزش برند خود را با افزایش ۱۹ درصدی به ۱۸۳ میلیارد دلار افزایش دهد.
شرکت اپل در میان ده شرکت برتر که بیشترین ارزش برند را دارا هستند، پیشرو است.
بنا بر گزارش موسسه میلوارد براون شرکت فیس بوک در این زمینه شتابندهترین رشد را داشته است و توانسته سرمایه بازار خود را با ۷۴ درصد رشد به ۳۳.۲ میلیارد دلار برساند و در زمینه ارزش برند رتبه نوزدهم را از آن خود کند.
مطالعه شرکت میلوارد براون نشان میدهد که از ده شرکتی که ارزشمندترین برندها را دارا هستند، هفت شرکت متعلق به دنیای فناوری است.
در این فهرست، رتبه دوم به شرکت آی بی ام تعلق دارد و گوگل هم سوم است.
شرکت مایکروسافت نیز در سال گذشته توانست رتبه پنجم این بازار را به دست آورد.
رتبههای هشتم و نهم نیز به ترتیب به شرکتهای AT&T و وریزون تعلق دارد.
شرکت چینی چاینا موبایل هم در این میان دهم است.
در این میان شرکتهای مک دونالد، کوکاکولا و یک شرکت دخانیات به ترتیب رتبههای چهارم، ششم و هفتم را از آن خود کردهاند.
نیک کوپر، سرپرست موسسه میلوارد براون در این باره گفته است: قدرت برند شرکتهای فعال در حوزه فناوری نشان دهنده نقش مهم و متحول کننده فناوری در زندگی انسان معاصر است.
با این همه وی هشدار داده است که برخی از شرکتهای مطرح در دنیای آی تی، از جمله گوگل و فیس بوک به خاطر موضوعاتی از قبیل نقض حریم خصوصی کاربران بخشی از اعتبار خود در افکار عمومی را از دست دادهاند.