ایتنا- بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ در مقایسه ما سه دوره سه ماهه سال ۲۰۱۱ حدود ۱۴.۴ درصد رشد داشته است.
رشد 14.4 درصدی بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه اول سال 2012
11 خرداد 1391 ساعت 10:36
ایتنا- بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ در مقایسه ما سه دوره سه ماهه سال ۲۰۱۱ حدود ۱۴.۴ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم یافتههای پژوهشی شرکت آی دی سی نشان میدهد رشد بازار راهکارهای دورحضوری (Telepresence) و ویدئوکنفرانس در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل با شتاب کمتری ادامه یافته است.
مطابق گزارش وب سایت شرکت پژوهشی دادههای بینالمللی (IDC) بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ در مقایسه ما سه دوره سه ماهه سال ۲۰۱۱ حدود ۱۴.۴ درصد رشد داشته است.
این در حالی است که نرخ رشد این راهکارها در سال قبل به ترتیب ۲۳ و ۲۵ درصد بوده است.
بر اساس این گزارش، بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئو کنفرانس در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.
آی دی سی علت این کاهش را تغییرات فصلی بازار دانسته است.
این یافتهها نشان میدهد فروش راهکارهای تک مدار (single-codec) در این بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۸.۵ و ۵۲.۵ درصد رشد داشته است.
اما در مقابل، بازار راهکارهای چند مدار (multi-codec) رشد بسیار کمتری داشته است.
راهکارهای دورحضوری در این مدت ۳۸.۵ درصد رشد و راهکارهای ویدئوکنفرانس ۲.۸ درصد رشد داشته است.
ریچ کاستلو، یکی از تحلیلگران ارشد شرکت آی دی سی گفته است: «بازار راهکارهای دورحضوری کمی دیر از فناوریهای تصویری دارای کیفیت اچ دی و ظهور جایگزینهای ویدئویی جدید برای مشتریان تاثیر پذیرفته است. با این همه ما همچنان انتظار داریم این بازار در بقیه ماههای سال رشد بیشتری را دنبال کند.
یکپارچهسازی سیستمهای ارتباطی و راهکارهای جمعی و افزایش توانایی و نفوذ کاربران فناوریهای همراه و دسکتاپی از جمله عواملی است که آی دی سی برای رشد این بازارها به آن چشم دوخته است.
کد مطلب: 22365