۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۲
رییس سازمان فناوری اطلاعات:

از ایمیل‌های ایرانی استقبال شد

ایتنا - حکیم جوادی: ظرف چندماه گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در کشور برای دریافت سرویس پست الکترونیکی ایرانی ثبت نام کرده‌اند.
از ایمیل‌های ایرانی استقبال شد


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به استقبال صورت گرفته از سوی کاربران اینترنت در ایران از ایمیل‌های داخلی گفت: ظرف چندماه گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در کشور برای دریافت سرویس پست الکترونیکی ایرانی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا علی حکیم جوادی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به بهره‌برداری از ۳ درگاه پست الکترونیکی ایرانی به نام‌های "پست"، "چاپار" و "ایران" در کشور و استقبال خوب صورت گرفته از این سرویس‌های ایمیل اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۷۰ هزار نفر در ایمیل "ایران" ثبت نام کرده‌اند و در ایمیل‌های پست دات آی آر و چاپار – سی اچ میل- نیز هر کدام ۱۵۰ هزار کاربر عضو شده‌اند براین اساس و با توجه به تعداد کاربران استفاده‌کننده ایمیل در کشور، به نظر می‌رسد ظرف چند ماه اخیر ایمیل‌های ایرانی با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شده است.

وی ظرفیت موجود برای ارائه سرویس از سوی پست الکترونیکی "ایران دات آی آر" را تا مرز ۳ میلیون مشترک عنوان کرد و گفت: سازمان فناوری اطلاعات به عنوان متولی این بخش و برای پاسخگویی بیشتر به کاربران ایرانی از دیگر شرکت‌هایی که در زمینه راه‌اندازی و ایجاد خدمات پست الکترونیک در کشور فعال هستند دعوت به همکاری کرده است. براین اساس پیش‌بینی می‌شود با مراجعه شرکت‌های فعال در این عرصه پاسخگوی تمامی کاربران ایرانی برای استفاده از ایمیل‌های داخلی باشیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به استفاده کاربران ایرانی از ایمیل‌های خارجی تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده نزدیک به ۱۷ میلیون پست الکترونیکی از سوی کاربران ایرانی در سرویس‌دهنده‌هایی چون یاهو، گوگل، هات‌میل، ام.اس.ان و غیره به ثبت رسیده است که از این تعداد تنها ۵ میلیون آن فعال است و ۵ میلیون کاربر ایرانی از ایمیل استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود بیش از ۳۰ میلیون کاربر اینترنت در ایران برآورد می‌شود که اغلب کاربران ایرانی تنها دانلود اطلاعات می‌کنند و کمتر از ایمیل و پست الکترونیکی استفاده می‌کنند؛ براین اساس لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از ایمیل در امور روزمره نیز در کشور احساس می‌شود.

به گزارش مهر، ایمیل ملی "ایران" از شهریور ماه ۹۰ به صورت رسمی از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت خود را آغاز کرد؛ این سرویس‌دهنده می‌تواند بدون هیچگونه محدودیتی به هر تعداد تقاضا برای دریافت پست الکترونیکی پاسخ دهد.

پس از ایمیل ایران، پست الکترونیکی فارسی چاپار با نام " chmail " نیز با حمایت شورای عالی اطلاع‌رسانی و بدون نیاز به اعلام هویت اصلی کاربران ایرانی راه‌اندازی شد.

در همین حال شرکت پست نیز ایمیل ایرانی را به آدرس "پست دات آی آر" ارائه کرده است که قابلیت‌هایی مانند ایمیل‌های چاپار و ایران را دارد.

اردیبهشت ماه امسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای حفظ امنیت اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات به عنوان اهداف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشورطی بخشنامه‌ای به اپراتورهای ارتباطی کشور و بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی بر عدم استفاده از ایمیل‌هایی با میزبانی خارجی و ایمیل‌های عمومی نظیر یاهو، جی میل ، هات میل و MSN و استفاده از ایمیل‌هایی با میزبانی داخلی همچون "ایران" ، "چاپار" و "پست" تاکید کرد و اعلام کرد که ایمیل ‌های عمومی همچون یاهو و جی میل یکی از ابزارهای خروج اطلاعات از کشور است.

پیش‌بینی می‌شود در صورت بروزرسانی سرویس‌دهنده‌های ایمیل داخلی، در شرایطی که دسترسی به سرویس‌دهنده‌های ایمیل خارجی با مشکلات متعددی روبرو است این پست‌های الکترونیکی می‌تواند راه حل مناسبی برای کاربران اینترنتی باشد.
 
کد مطلب: 22504
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
باور کردی؟!
مهدی
feedback
Canada
خیلی مسخرست واقعا. آخه این چیزا به دولت یه مملکت چه ربطی داره!! به جای اینکارا شرایط رو فراهم کنید یه چهار تا شرکت سرمایه گذاری بیاند تو ایران کار کنند از پروژه های خصوصی حمایت کنند. انحصار طلب تر از این دولت خودشه!!!
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ