ایتنا - بنا به اطلاعاتی که موسسه پیو به دست داده است، ۳۹ درصد فایلهای ویدئویی مورد بحث توسط کاربران و ۵۱ درصد آن توسط رسانهها و خبرگزاریها آپلود شده است.
اشتراک ویدئوهای خبری و شکلگیری روابط جدید بین شهروندان و رسانهها در یوتیوب، شیوه جدیدی از روزنامهنگاری ویدئویی به شمار میرود.
بررسیهای جدید از تبدیل شدن سایت یوتیوب به یکی از منابع مهم خبری در جهان حکایت دارد.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از الشروق، موسسه آمریکایی پیو در گزارش اخیر خود با اشاره به این موضوع، گفت در فاصله زمانی ژانویه ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۲، بیشترین چیزی که در سایت یوتیوب جستوجو شده، «خبر» بوده است.
در این پانزده ماه، ویدئوهای مربوط به سونامی ژاپن، انتخابات روسیه و بهار عربی در کشورهای خاورمیانه جزو پربینندهترینهای سایت یوتیوب بوده است.
برخی خبرگزاریها و مراکز خبررسانی سنتی، اخبار خود را با استفاده این ویدئوها تکمیل میکنند و به همین دلیل یوتیوب، در واقع کمک کار این مراکز به شمار میرود.
در عین حال یوتیوب میتواند رقیب خبررسانهای سنتی محسوب شده و مخاطبان آنها را به سمت خود بکشاند.
بنا به اطلاعاتی که موسسه پیو به دست داده است، ۳۹ درصد فایلهای ویدئویی مورد بحث توسط کاربران و ۵۱ درصد آن توسط رسانهها و خبرگزاریها آپلود شده است.
همچنین میزان محبوبیت ویدئوهای ویرایششده، بیش از فیلمهای خام و بدون ویرایش است و این محبوبیت، به ترتیب ۵۸ و ۴۲ درصد میباشد.
کارشناسان معتقدند اشتراک ویدئوهای خبری و شکلگیری روابط جدید بین شهروندان و رسانهها در یوتیوب، شیوه جدیدی از روزنامهنگاری ویدئویی به شمار میرود.