افزایش استفاده از رایانههای لوحی برای انجام خریدهای اینترنتی
ایتنا- لپتاپتان را بگذارید روی پایتان. انتخاب کنید و بخرید. این هدیه تکنولوژی به انسانهاست.
نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد که استفاده از رایانههای لوحی برای انجام خریدهای اینترنتی افزایش یافته است.
مطالعه شرکت مونتیت(Montate) نشان میدهد سهم رایانههای لوحی، لپتاپها و رایانههای دسکتاپی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به سطح تقریباً برابری رسیده است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت computerworld، مطالعه شرکت مونتیت نشان میدهد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ حدود ۳.۱۷ درصد از دارندگان رایانههای لوحی از این دستگاه برای انجام خریدهای اینترنتی خود استفاده کردهاند.
سهم رایانههای دسکتاپی و لپتاپها هم از این نوع خرید چیزی در حدود ۳.۳۴ درصد است.
این مطالعه همچنین نشان میدهد متوسط ارزش قیمت کالاهای سفارش داده شده از طریق رایانههای لوحی در این دوره زمانی بیشتر از ارزش قیمت کالاهای سفارش داده شده توسط رایانههای دسکتاپی و لپتاپها است.
دارندگان رایانههای لوحی در دوره زمانی مورد مطالعه به طور متوسط حدود ۹۶.۱۱ دلار خرید اینترنتی کردهاند.
این در حالی است که متوسط این مبلغ برای کاربران لپتاپها و رایانههای دسکتاپی ۹۱.۸۶ دلار است.
براساس این گزارش، رایانههای دسکتاپی و لپتاپها سهم بیشتری در ترافیک اینترنتی دارند، اما سهم گوشیهای هوشمند و رایانههای لوحی نیز در این بازار به شدت افزایش یافته است.
سهم این فناوریهای همراه از ترافیک اینترنتی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ حدود ۶.۳۵ درصد بود که در دوره مشابه امسال این سهم به ۱۶.۰۸ درصد افزایش یافته است.
پیشبینی میشود این سهم در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ به ۲۰ درصد افزایش یابد.
نتایج این مطالعه نشان میدهد که کاربران از گوشیهای هوشمند بیشتر برای جستوجو و کسب اطلاعات درباره کالاهای مورد نظر خود استفاده میکنند و نه خرید آنها، اما رایانههای لوحی به خاطر صفحه نمایش بزرگتری که دارند برای انجام عملیات خرید اینترنتی مناسبتر هستند.
گفتنی است شرکت مونتیت نرمافزار و راهنماهایی برای ۱۵۰ خرده فروش و فروشنده اینترنتی عرضه میکند که کاربران به کمک آنها میتوانند کمپینهای تبلیغاتی خود برای تشویق کاربران به خرید اینترنتی را تقویت کنند.