همدستی چند شرکت اینترنتی به رهبری eBay علیه آمازون
ایتنا – برخی خردهفروشان مطرح اینترنتی قصد دارند با همکاری eBay، سهم بیشتری از بازار خرید و فروش در اینترنت را به دست گیرند.
رشد روزافزون فروشگاه بزرگ آمازون و معاملات کلانی که بر این سایت صورت میگیرد، زنگ خطر را برای رقبای این شرکت اینترنتی به صدا در آورده است.
به گزارش ایتنا به نقل از سایت InterAksyon، جان دوناهو (John Donahoe) مدیر اجرایی شرکت eBay و دیگر مدیران اجرایی این سایت مزایده اینترنتی، به خردهفروشها گفتهاند آمازون یک دشمن است و eBay یک دوست، چرا که eBay بر خلاف آمازون، هیچ انباری برای ذخیره کالا ندارد.
اصولاً شیوه کار آمازون به این صورت است که کالاها را به طور عمده و در حجم زیاد خریداری کرده و آنها را در انبارهای خود ذخیره میکند، سپس اجناس را با قیمتهایی بالاتر به خریداران میفروشد.
این در حالی است که به گفته مدیران eBay، این سایت فقط خریداران و فروشندگان را به هم میرساند.
سوچاریتا مولپورو (Sucharita Mulpuru) یک کارشناس تجارت الکترونیک از مرکز پژوهشی فورستر در این خصوص گفت: خردهفروشها به دنبال رشد کسب و کار خود هستند ولی eBay یک شریک طبیعی است و شراکت با آن بهتر از شراکت با آمازون محسوب میشود.
برخی خردهفروشان مطرح اینترنتی قصد دارند با همکاری eBay، سهم بیشتری از بازار خرید و فروش در اینترنت را به دست آورند.
بارنز اند نوبل (Barnes & Noble) بزرگترین کتابفروشی زنجیرهای آمریکا، تویز آر آس (Toys R Us) بزرگترین خردهفروشی اسباببازی در دنیا، فروشگاه GNC Holdings و شرکت نیمان مارکوس (Neiman Marcus) از جمله این شرکتها هستند.
سخنگوی آمازون از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.
گفته میشود eBay و آمازون، هر کدام به ترتیب ۱۰۰ و ۱۸۰ میلیون کاربر فعال دارند.